Dålig service naturkompaniet

En oöppnad vakumförpackad ej temperaturkänslig vara tycker jag absolut de kan ta tillbaka, särskilt om förpackningen kan upplevas som otydlig.

Visst ligger det på kunden att kolla men det betalar sig bra för företag att vara lite följsamma i såna här fall. Det kallas kundvård.

Jag är på din sida här, TS!
 
Jag som inte har några särskilda kostrestriktioner läser innehållsförteckningen innan köp, men här behöver man ju inte ens leta sig till den för att se att den innehåller köttfärs.
 
Om det nu är så viktigt med att den är vegetarisk, då bör man ju rimligen vara lite mer noga med att läsa på vad man köper...

Att Naturkompaniet inte tar tillbaka och byter mat får man väl rimligen se som ett sundhetstecken och man tar ansvar för sina kunder. Visst kan väl de ta tillbaka, för att sedan kasta produkten - men varför då... dom har ju inte gjort något fel.

Sedan att man har slut eller ett litet sortiment kan ju bero på att andelen vegetarianer är i en minoritet, typ 6-10%. På något sätt driver de en affärsrörelse och måste väl se till volym och vad som säljer, annars blir knappast långlivade på marknaden.
 
En lite intressant diskussion, tycker jag.

Nästan alla menar att kunden som har gjort fel får stå sitt kast. Punkt slut.
Några, däribland jag, tycker att säljaren (Naturkompaniet) borde kunna vara lite tillmötesgående (= idka kundvård). Den som inte idkar kundvård förlorar kunder. Så är det bara.

Så därför borde Naturkompaniet från rent affärsmässig utgångspunkt gjort något för att mildra kundens besvikelse över sitt egna misstag.
-Att de inte har vare sig legal eller moralisk "skyldighet" att göra det, det är en annan sak.
 
En lite intressant diskussion, tycker jag.

Några, däribland jag, tycker att säljaren (Naturkompaniet) borde kunna vara lite tillmötesgående (= idka kundvård). Den som inte idkar kundvård förlorar kunder. Så är det bara.

Men denna kundvård kostar, och den fr då betalas av andra kunder, dvs dig. Så då får de högre priser, och det brukar leda till att folk köper nån annanstans. Nä jag tycker nog att den som inte kan läsa vad den köper får stå sitt kast.
 
En lite intressant diskussion, tycker jag.

Nästan alla menar att kunden som har gjort fel får stå sitt kast. Punkt slut.
Några, däribland jag, tycker att säljaren (Naturkompaniet) borde kunna vara lite tillmötesgående (= idka kundvård). Den som inte idkar kundvård förlorar kunder. Så är det bara.

Så därför borde Naturkompaniet från rent affärsmässig utgångspunkt gjort något för att mildra kundens besvikelse över sitt egna misstag.
-Att de inte har vare sig legal eller moralisk "skyldighet" att göra det, det är en annan sak.

Om jag hade en butik och en kund gjorde så här som TS gör, jag hade inte gett den kunden goodwill för tid och evighet. Sorry, men en del "skäller" först och förväntar sig sedan en "ursäkt" efter "förmånen" att ha fått bete sig ... förmån? Ja, om inte nu kunden blivit felbehandlad av butiken så hade den inte haft en motivering till att skälla på någon.

TS fick ingen goodwill men fick istället tillfället att hänga ut en butik.


Visst, Naturkompaniet hade kunnat ta det på goodwill. Det hade var suveränt schysst! Jag kan hålla med till en viss del om det också.

Nu gjorde de inte det, jättetråkigt men det är inte dålig service.
 
Även icke kundvård kostar

Jag var för några år sedan med ett antal bekanta på en krog och åt mat och drack lite efter en cykeltur på 70 km. Jag köpte en flaska cider. Nära druckit upp cidern och ätit upp maten så kollade jag på flaskan. Bäst före datum hade passerat med ca 7 månader.
Mitt inköpspris så Systembolaget 13-14 kronor, Kundpris på korgen 60-70 kronor.

Försökte förklara för personalen att jag tycket det var dåligt att sälja så gammal dryck, men fick ingen förståelse. Tyvärr så var jag inte tillräckligt ”smart” att råka tappa tomflaskan i golvet (stengolv) så dom fattade att jag var sur för att inte säga förb**. De ciderflaskor av samma fabrikat jag hade hemma hade bäst före datum om ca 15-18 månader.

Så det var sista gången jag gick på den krogen. men en sur kund stjälper inte ett företag även om jag för rätt många berättade om vad som hänt

Men det fanns åtminstone minst en f.d kund som var ännu mer sur än jag

Någon (inte jag) tog sig friheten att några år senare sätta eld på hela krogen (mordbrand). Krogen visade sig dessutom sig vara ett svartbygge (inget byggnadslov), men politikerna hade gett ägarna serveringstillstånd av alkohol.
600.jpg



600.jpg



Per
 
En lite intressant diskussion, tycker jag.

Nästan alla menar att kunden som har gjort fel får stå sitt kast. Punkt slut.
Några, däribland jag, tycker att säljaren (Naturkompaniet) borde kunna vara lite tillmötesgående (= idka kundvård). Den som inte idkar kundvård förlorar kunder. Så är det bara.

Så därför borde Naturkompaniet från rent affärsmässig utgångspunkt gjort något för att mildra kundens besvikelse över sitt egna misstag.
-Att de inte har vare sig legal eller moralisk "skyldighet" att göra det, det är en annan sak.

Varför ska kunder som besvärar butiken få extra fördelar gentemot alla trevliga kunder som kan läsa på/fråga så att köpet blir som de tänkt sig?

En frågeställning man ofta ställs inför när man arbetar i butik.
 
Skulle "kundvården" i butiker som har lokaler, personal och klämma och känna möjligheter ge samma priser som webbutiker så de troligen i KK ganska snart!
 
klart trist attityd folk har här inne. Felköp kan alla göra och jag håller med Oldtimer att NK-säljaren borde varit mer smidig. Kanske TS bara skulle testa en annan NK butik eller bara en annan säljare? Brukar gå att komma runt med lite trix.
 
Naturkompaniet serviceställe åt Internetbutiker

Jag är visserligen inte längre stammis på Naturkompaniet då jag köpet det mesta jag behöver, men Fjällrävenbyxor och Wollpowerstrumpor är förbrukningsmaterial .

När jag för några år sedan (en lördag) skulle göra beställning av ett par nya Fjällrävenbyxor (samma storlek, samma färg och samma modell som senast) så fick jag vänta i kanske 2 timmar för en kille höll på att prova kängor. När killen äntligen hittat ett par som han tyckte passade (Lundhags av någon modell) och jag trodde han skulle köpa dom kängorna så tackade han för sig och sa något i stil med att ”dom finns lite billigare på en Internetbutik, visserligen beställningsvara men han hade tid att vänta några dagar”.

Nästa gång jag var in på Naturkompaniet hade dom slutat med Lundhags kängor, då dom var less på att vara serviceställe åt en viss Internetbutik (jag frågade)

Så kan det gå det när snålheten bedrar visheten.

Nu har jag inga ekonomiska intressen i branschen, men jag känner ingen som vill gratis på sitt jobb, oavsett jobb

Per
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ma100 northstar.se långsamt och dålig service Butiker och leverantörer 7
duchess outdoorexperten.se - dålig service! Butiker och leverantörer 14
grodanbolle Haglöfs, dålig service! Butiker och leverantörer 10
behnke Otroligt dålig servic på Exped! Butiker och leverantörer 21
Calexico Exped service Butiker och leverantörer 18
Argusgranskare Bra service Lundhags Butiker och leverantörer 3
Argusgranskare Perfekt service av Lundhags Butiker och leverantörer 5
60år Bra Service Butiker och leverantörer 1
roger_madsen Service Butiker och leverantörer 2
JohnnyL Naturkompaniet Butiker och leverantörer 13
Kilsbergarn Naturkompaniet har börjat sälja prenumerationer på Svenska Dagbladet Butiker och leverantörer 8
Lost Wanderer Bojkotta Naturkompaniet Butiker och leverantörer 14
AnteÅ Naturkompaniet i Sundsvall Butiker och leverantörer 7
Hunter91 Naturkompaniet - Leverans till butik Butiker och leverantörer 2
albin90 Tältkampanj hos naturkompaniet 2014? Butiker och leverantörer 7
mintermos Aldrig mer Naturkompaniet Butiker och leverantörer 52
zzeezz Naturkompaniet Butiker och leverantörer 12
tomhylsan Naturkompaniet Butiker och leverantörer 7
Winell Naturkompaniet orderbekräftelse Butiker och leverantörer 10
rija Hej då Naturkompaniet Butiker och leverantörer 60
flanell Naturkompaniets Marginaler Butiker och leverantörer 96
Info Naturkompaniet - Reklamation av Haglöfs Nansen Mountain Pant. Butiker och leverantörer 9
mralex Prisättningbluff Naturkompaniet? Butiker och leverantörer 11
johanv Naturkompaniet Butiker och leverantörer 37
novas husse Naturkompaniet tar över? Butiker och leverantörer 6
niklaz Naturkompaniet - pruta? Nej tack. Butiker och leverantörer 59
Niklas L Friluftsbolaget = Naturkompaniet Butiker och leverantörer 12
MikkeK Superkasst!! Naturkompaniet Friluftsbolaget Butiker och leverantörer 0
kfs Naturkompaniet=Friluftsbolaget=Fjällräven Butiker och leverantörer 12

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...