Stort knivintresse - välj din favoritkniv

1. Jag önskar gärna veta mer om kniven

2. vet du något om knivarna med SL-loggan?
1. Modellen bör vara en en variant på Climber Economy. En annan variant var utrustad med krok.

2. SL (Storstockholms Lokaltrafik) brukar gängse metoder i reklamsyfte och förmåner. Jag antar därför att kniven delades ut till personal och-/eller till diverse turistbyråer - antingen gratis eller till reducerat pris.

~Paul~
 
Goa grejer. Älgjakt och kydex. Henjon, jag tycker att kydexen brukar skava mot och göra i märken i sådana där träskaft. Hur funkar din?
Spanar själv stenhårt på bandslip. Senaste budet här. Riktigt sugen på att börja med egna blad.

Då var denna pjäs beställd ☺️ Men med en bas som gör den möjlig att vinkla 90 grader, för horisontellt slipande.
Samt lite olika tillbehör små kontakthjul etc. En månads leveranstid, så nu måste jag bygga ny arbetsbänk och få ut 3-fas i garaget innan dess.
 

Bilagor

  • s-l400 (3).jpg
    s-l400 (3).jpg
    15.5 KB · Visningar: 1,117
Då var denna pjäs beställd ☺️ Men med en bas som gör den möjlig att vinkla 90 grader, för horisontellt slipande.
Samt lite olika tillbehör små kontakthjul etc. En månads leveranstid, så nu måste jag bygga ny arbetsbänk och få ut 3-fas i garaget innan dess.
Grattis! Kanonfin!

Vi hoppas på en utförlig recension efter att du använt slipen ett tag ;).

~Paul~
 
Ja vi får väl se om man lyckas slipa fram något som är värdigt att visa upp här i tråden framöver. Liten edc med coarse/textured g10 med 1.5 mm blad samt en egen semi skinner ca 12 cm blad står högt på listan. Men man måste ju lära sig tekniken först... Kommer nog börja med AEB-L som är rätt billigt men riktigt bra också. Sen elmax och rwl34. Vi får se!
 
Då var denna pjäs beställd ☺️ Men med en bas som gör den möjlig att vinkla 90 grader, för horisontellt slipande.
Samt lite olika tillbehör små kontakthjul etc. En månads leveranstid, så nu måste jag bygga ny arbetsbänk och få ut 3-fas i garaget innan dess.

Härligt!!! Ska bli jättekul att få se vad som kommer ut från den där pjäsen!
 
Då var denna pjäs beställd ☺️ Men med en bas som gör den möjlig att vinkla 90 grader, för horisontellt slipande.
Samt lite olika tillbehör små kontakthjul etc. En månads leveranstid, så nu måste jag bygga ny arbetsbänk och få ut 3-fas i garaget innan dess.

Innan du drar fram ett 3-fasuttag kan det vara idé att dubbelkolla så att frekvensomriktaren verkligen behöver 3-fas 400V matning. Det finns dom som matas med enfas 230 V och levererar 3-fas 230V ut.
 
Hur går det annars, med kydex och andra projekt?

Kniveriet har, förutom skaftandet av någon kökskniv, legat i träda pga. lite andra intressen som jakt och möbelrenovering. Närmast till hands ligger tillverkning av läderslida, har införskaffat diverse verktyg och tråd men inte hunnit komma igång, men det ska verkligen bli kul att prova på!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.