Enkel braständare

strand; sa:
gundj; sa:
Remsor av ursköljda mjölkpaket funkar bra.
Emn som tidigare har skrivits så finns ju mycket att hitta i naturen oxå.
Fast det är ju roligt med avancerade prylar att göra när man sitter hemma o ugglar oxå.

Så pass avancerade prylar som sönderklippta mjölkpaket brukar inte jag ha med mej ut i skogen. Det är som du själv säger att det finns mycket att hämta direkt från naturen. Tex grankåda, det är lika bra som stearin. Det är bara till att kleta på lite på ett par tunna stickor, fungerar alldeles utmärkt när det är fuktigt.
/g

*LER*
Det var väl inte mjölkpaketet jag syftade på kanske, utan mer några av de tidigare föreslagna hempysslena.
 
Raskesven; sa:
Befinner man sig mitt ute i skogen utan att lyssna på P1 så vet man ju inte om det utfärdas eldningsförbud, så det är bara att alltid använda sitt sunda förnuft och njuta av kaffe/lägerelden.

gör det lätt för dej.. ta fram mobilen och slå numret till brandförsvaret så får du dagens läge uppläst i örat direkt från en telefonsvarare.. så funkar det iaf i södra roslagens brandförsvar
 
Bäst

Om vi nu bortser från de som inte vill ha med något brännbart hemifrån är in fråga vad som är bäst med ett tändstål.

Tsprit
Fotogen
Tändpapper
Vita påsar
Törestickor
Tanponger
Bommul med vasselin

Flytande ger problem med flaska och avdunstning.
 
Det finns aldrig något som är "bäst". Alla lösningar har olika för- och nackdelar, man måste väga dessa mot varandra och välja det som passar situationen bäst.

Vissa prioriterar enkelhet, andra prioriterar att slippa pyssla själv, andra prioriterar pris osv.
 
Om vi nu bortser från de som inte vill ha med något brännbart hemifrån är in fråga vad som är bäst med ett tändstål.

Tsprit
Fotogen
Tändpapper
Vita påsar
Törestickor
Tanponger
Bommul med vasselin

Flytande ger problem med flaska och avdunstning.

Tamponger är praktiskt, lätta, torrt förpackade och tar sig bra.
Faktiskt det enda jag testat på senare år med tändstål.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
seobserver Hur enkel är en dromedarpåse? Utrustning allmänt 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...