ludvika

Bouldermöjligheterna runt Ludvika är nog ganska lite utforskade och det ända jag känner till är ett block uppe på Högberget någonstans. På Högberget finns även en del mindre klippor med viss boulderpotential. Närmaste utvecklade fält som jag känner till ligger i närheten av Smedjebacken, längs vägen till Ulvshyttan. Jag har inte varit där själv och kan tyvärr inte ge någon vägbeskrivning.

Annars så är det området runt Falun som är rikligt utvecklat med flera riktigt bra fält. Om den gamla föraren inte har tagit slut så går den att få tag på från Mattias Flodin i falun.

Vad gäller inomhus så kommer det dröja ett tag innan vi börjar bygga boulderrummet i KFUM-hallen, Borlänge. Vi är däremot så gott som färdiga med ombyggnationen av repväggarna och invigning kommer att äga rum inom ett par veckor.
 
Hej, jo de finns ett par hyffsade ställen man kan bouldra på i Ludvika. Först har du högastenen som ligger efter elljusspåret. Om du åker till högbergsskolans tennisbana så ska du gå rakt upp i skogen. Å där finner du stenen.

Sen har du vid Ludvikagårds höghus mot skogen där.. Gå efter grottvägen så kommer du se stället. Lämpar sig dock mer för repklättring.. se dock upp för dom elaka myrorna på sommaren!

Så har du brunnsviksmuren.. Åk emot brunnsvik å kör ner där man tar av emot sligen ( efter snurresprätt som sitter på ett garage). Följ grusvägen rakt på tills du kommer till en stor mur. Där har du bra fingerträning!

Finns endel bra ställen till men dom ligger utanför Ludvika emot smedjebacken bland annat. Kan maila vägbeskrivning till dig sen.

B.tw om du hittat något annat bra boulderställe i Ludvika så säg gärna till. Kan lova att högbergsskogen iaf är finkammad efter ställen =)
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...