Gissa position Stockholms län

Trafiken med reguljära sommarbåtar på sundet går till platser som har viss anknytning till vårt statsskick och det finns en legend angående ön med husen i bild #2756 som också är knuten till en politisk ledare.

Thure
 
Är det Kungshatt du menar med ön? Och är du då i Sätraskogens naturreservat? Har inte varit där själv så jag känner inte igen mig.
 
Är på väg upp mot Nord-Norge så kommer inte kunna lägga in någon bild på några veckor. Fritt fram för er andra att lägga in en bildgåta med andra ord.
 
Tillbaka efter några sköna veckor på resande fot.

Var hittar vi denna lilla rastplats precis vid vattenbrynet?
 

Bilagor

  • Uts.jpg
    Uts.jpg
    195.9 KB · Visningar: 167
Kan nog stämma på flera naturreservat att de gränsar mot ett par andra.

Börjar med att föreslå Lissmasjöns naturreservat vid Lissmasjön.

Thure
 
Ingen dum gissning, men rastplatsens vatten är bräckt och inte sött.Men du har rätt i att vi befinner oss söder om tullarna.

Naturreservatet nyttjas också flitigt av personer med en strävan uppåt så att säga.
 
Tolkar strävan uppåt som att det finns ett klätterberg i reservatet.

Då skulle det kunna vara badviken i Klövbergets naturreservat vid Kalvfjärden och Tyresöhalvön.

Thure
 
Ditt resonemang är rätt, men Klövberget har ingen gräns mot något annat naturreservat vad jag kan se.

I naturreservatet jag söker finns också en koppling till en serietidningshjälte i trikå, eller snarare hans boning.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar