Dagens aktivitet?

Sådärja!

Så kom man nöjd och belåten hem efter söndagsutflykten med racern... 6 mil på Ekerö med start vid brostugan innan Drottningholm´s slott.

Blåsigt värre med motvind hela varvet runt kändes det som... och inte fick man så mycket draghjälp av någon annan cyklist... men men.. det kändes förvånansvärt bra ändå, med tanke på Lördagkvällen/nattens hawaii fest i Sundbyberg... Men det syntes på pulsen som var högre än normalt...

Körde lite fel och fick vända... surt... och sen lyckades jag att missa sista vändan runt golfbanan vid slottet... hade väl bråttom till fikat.. hehe..

Lite data:
Distans 59.56km
Tid 1:59:14
Snh 30.1
Puls sn90.9% max98.9

Kolla in:
http://trail.motionbased.com/trail/activity/2848615

Avslutningsvis så blev det en fika med sambon och svärmodern på Brostugans café... najs!

Så... vad har ni andra gjort för kul i det fina vädret idag? Det vore kul att höra vad alla andra gör... Dagstur i skogen, löptur, kajak, mtb? var, när och hur? Lite inspiration helt enkelt!

Thomas
 
Att vara bakfull är icke att förakta. ;)

Själv har jag ägnat dagen åt att städa ur och försökt få igång min Fiesta -78 som stått avställd i 7 år. Råkade få en munfull med bensin också då jag skulle suga i bränsleslangen. Tvi vale!

(Av de två första svaren efter trådstartaren kan man förmoda att man hamnat på raggers.net istället för utsidan.se) :)
 
Yepp... faktiskt stulen från puls.se.... jag lägger in mina träningar där ibland... speciellt under mina löpar perioder... men det är ju lite enformigt att skriva och läsa bara om löpning, även om det kan vara intressant... men det är ff a inspirerande.

Att få igång något liknande här vore grymt... det finns ju en helt unik mångsidighet här.

Testar lite och ser om det finns intresse...

Thomas
 
Jag och sambon var på fest igår så det blev bara en 2-timmarspromenad i skogen. Riktigt varmt och härligt idag. Eftersom vi är hundvakt så hade vi två hundar med på promenaden, vanligtvis är det bara en.

Kul trådinitiativ!
 
Söndag.hundpromenad i skogen ca 1timme,Löpning(?) i skogen 1.40.
Fredag:promenad till fågeltornet i Muddus,ca2.5 tim.
Lördag;hempromenad.Cykling i skogen med hunden.Paddling 1.45.
 
brigas; sa:
Söndag.hundpromenad i skogen ca 1timme,Löpning(?) i skogen 1.40.
Fredag:promenad till fågeltornet i Muddus,ca2.5 tim.
Lördag;hempromenad.Cykling i skogen med hunden.Paddling 1.45.

Vad du håller igång... skulle vilja köra på med mer träning eller andra aktiviteter... men är lite skadebenägen på senaste tiden, så man får ligga lite lågt... 1,40 löpning... hur långt blev det?

Skogslöpning är ju jäkligt kul... skall nog ge mig ut i morgon... så får vi se vad mina benhinnor säger om det, eller om det är dags att byta ut skorna?

Thomas
 
Dagens träningspass

Jaha... någon som hittat på något kul idag då?

Tänkte tjata lite med den här tråden, mest för att få liv iden och se om intresset finns annars så får den självdö...
så kom igen nu och dela med er av allt möjligt...

Här kommer min aktivitet för dagen:

Jag körde ett löppass ikväll, först 4,4km med Malin, i hennes tempo. Sprang sen varvet själv i eget tempo, kändes bra men hade lite stolpiga ben efter racerturen igår.

Stötte på två lösa hundar på mitt egna varv vilket, iofs var skönt... då har jag något att skylla på för att jag inte kom under 20min... hehe ;)

Blev törstig och drack en del (för mycket) efter 3km... puckat eftersom jag fick håll i sista backen.

Skönt ändå med löppass en ganska kylig kväll (11 grader)... men jag springer hellre för kallt än varmt...

Data:
Varv 1
Distans 4,55km
Tid 29:35
Tempo 6:30
Puls sn71,7% Max 80,2%

Varv 2
Distans 4,4
Tid 20:14
Tempo 4:36
Puls snitt 90,4% Max 97,9
Återhåmtning 1 min 71,0%

http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=2858924

Thomas
 
Terränglöpning

Hola, idag drog jag ut på terränglöpning i delsjöområdet,Göteborg. Oerhört trevlig terräng och fantastiska backar (vilket innebär branta, steniga och långa backar som man bara kan gilla när man som jag gör nu sitter vid datorn och tänker tillbaka).

Efter att ha sprungit upp för getryggen och sedan en bit på denna fick jag ont i knäet och var tvungen att gå en halvtimme tillbaka till skatås motionscentral där jag hade cykeln.


Kul tråd! så fort mitt knä blir bra igen så återkommer jag.

//Mikael
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...