Fixa hälgrepp i Jörnkänga

Jag har ett par Jörnkängan Orginal som jag gillar skarpt.
Problemet som uppkommit och inte låter sig nonchaleras handlar om ett bristfälligt hälgrepp som vid längre vandring och lite vikt i ryggan ger upphov till rejäla sår på hälpartierna till följd av bristfälligt hälgrepp.
Jag planerar att lämna kängorna till en riktig skomakare för åtgärd men är osäker på om bristfälligt hälgrepp berkligen går att åtgärda genom en kompetent skomakares försorg.

Någon här som med framgång åtgärdat just bristfälligt hälgrepp genom insats från skomakare?
 
Lundhags skomakare fixade ett hälgrepp på mina Forest likt det som finns på Forest ll. En mjuk sträv skinnbit vid hälen enkelt beskrivet. Blev klart bättre. Det borde en kompetent skomakare kunna ordna.
Dock har jag själv aldrig saknat hälgrepp på de Jörnkängor jag tidigare haft.
 
Då finns åtminstone hopp om att det kan gå att ordna, tack.
Tänkte tidigare höra med Jörnkängan om de kunde ombesörja denna justering mot betalning (det lär ju knappast vara första gången de får frågan och torde ha bra lösningar), men de är ju allt annat än lätta att få kontakt med.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
niklaz Fixa dragkedja, byta löpare? Kläder 2
magnus28 Hälgrepp i Lundhagskängor Kläder 1
NightHawk Slitna sulor Jörnkänga Kläder 14
avslutmedlemskap0904 Jörnkänga Kläder 5
T.S Jörnkänga med värdelös sula Kläder 4
thomastg Jörnkänga? Kläder 17

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...