• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Göteborg, tur på fredag den 3feb

Tänkte ta en tur på Fredag då jag är ledig.
Men vill inte åka själv så tänkte kolla om någon är sugen att haka på?
Var ute på en tur på Nären upp mot Allingsås i Söndags och det var helt fantastiskt fin is!
Man får kolla närmare fredag åt vilket håll det kan vara bra att bege sig, men nån som är sugen? :)

Mvh/ Emma
 
Jag tänkte tyvärr inte sticka ut och åka skrillor men tänkte pimpla Regnbåge uppe i Kullsjön ovanför Lerum - har du nån aning om hur isarna kan vara - dom bör ju vara tjocka men man hittar ingen info?

Tacksam för svar
 
Förrädiska isar..

Man kan tycka att isar överlag ska vara fina nu, men i söndags när jag var ute så var det helt beroende på... Vi åkte förbi flera sjöar som var helt eller delvis öppna, den vi var på, Nären, hade en öppen vak, annars 5-10cm tjock svart is.
Jag vet faktiskt inte, men det kan hända att det är fin is, speciellt nu efter dessa kalla nätter, du får ut och reka, men var försiktig för isarna är förrädiska!
 
Jo det verkar vara en viss risk med isarna - pålitligheten varierar kraftigt även inått landet som Lerum/Alingsås - enligt vissa rapporter - därav din

Den senaste kylan har inte gjort underverk - som man skulle kunna tro.

Har inträffat ett par plurrniningar och en med dödlig utgång i Alingsås i veckan.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...