Kan man ordna en bushcraft och fiskehelg för oss som bor i Västerås området?

Jag tänker mig att man gör det vid Sågsjön, det finns hygglig tillgång på ved och fisken är regnbåge (samt nån gädda).

Sjön ligger 15minuter från bilvägen. Det brukar inte finnas mycket folk där, nån gång har det varit en scout grupp, ibland fiskare och folk som vandrar bruksleden.


(Jag gillar att kunna fiska när jag är ute)


Det finns en björn och en bäverdamm där man kan spana på natten om man vill.
 
Fiske i sågsjön gäller väl bara för medlemmar i Aspens fiskeförening,dygnskort kan endast köpas genom annan medlem.. Annars kan dom bli griniga. En gubbe på jobbet är fiskevakt där.
Dammsjön är oxå arrenderad av någon.


Annars finns de många andra fina områden från Ramnäs mot Skinnskatteberg,är ute nästan varje helg där i krokarna och tältar el hänger i hängmattan (året runt)..
Ramnäs fiskeförening har tre regnbågsvatten i området + en 10 tal gädd/abborvatten med samma kort som alla kan köpa så det är ju ett alternativ.

Jag hakar gärna på bushcrafting med min hängmatta om de blir av..
 
Jag är med i fkaspen. Äskar den sjön. Det kostar 50kr om man inte är medlem.

Fast nu funderar jag på ifall ma tar en plats där Sverigefiskekortet gäller, vet ej om de har dagskort.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...