Örebro

Hej!
Mitt namn är Eric Aronson. Jag är student vid Örebro universitet, där jag pluggar till statsvetare. Jag är mkt intresserad av allt som har med friluftsliv att göra.

Anledningen till att jag startar detta inlägg, är för att jag är på jakt efter folk i Örebro, som har liknande intressen som jag. Jag skulle gärna lära känna nya vänner, som jag kan dela mina intressen med.

Jag ser fram emot att höra från er.
 
Friluftsintresserade i Örebro

Hej! Kul!
Jag heter Jens Råberg och bor i Lindesberg, norr om örebro. Jag och några från bla Örebro är ute och frilufsar ibland. Just nu har jag åkt mycket långfärdsskridskor. Möjligen blir det en tur imorgon. Idag var det mycket vatten på isen (Fåsjön, mellan lindesberg och Nora), men vattnet dräneras genom slukhål som växer till, så imorgon kan det vara torrare. Ett tips är att kontakta föreningen örebro långfärdsskridsko ol.skridsko.net

Beroende på om det kommer snö, så blir det kanske turskidåkning på villingsbergs skjutfält någon gång framöver. På sommaren har vi varit och klättrat vid rosendal (Se Örebro klätterklubbs hemsida). Vi har också vandrat lite här i trakterna.

Jag har tel: 0581-806 18, 073-848 06 72.

Välkommen att höra av dig!

Jens Råberg
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...