Fogmassa kring Beckssonluckor

Nu när halva är borta ser jag också att ringen måsta har lagts direkt in i formen innan gelcoaten då texten från undersidan luckan syns i gelcoaten. ser ingen lim någonstans förutom tätmassan.
 
Med ytterligare en närmare titt såg jag nu att det bara liknade gelcoat då det var väldigt likt i färgen. Det vart alltså två olika tätmassor (en svart och en vit)
Med mkt värmande fick jag bort resten av ringen dock drog den där tätmassan med sig lite av gelcoaten och det blev inte så snygg vid vissa ställen :(
Har ändå tänkt att köpa in just den gelcoatsfärgen...

köpte den där Biltema Marintätmassan (alltså ingen silicon) i transparent. Få limma lagom nu så jag få bort allting igen och kan fixa gelcoaten senare.


Känns som väldigt mkt onödigt jobb bara för att jag ville har samma färg. dessutom har kajaken gulnat lite sen förra sommaren då jag testade just en liknande lucka i den färg och nu stämmer det ändå inte 100% längre :(
jaja man har ju inga andra problem...
 
Skadorna var kanske inte det roligaste men det få jag helt enkelt fixa till när jag hinner. Det sköna är att jag nu efter ngr gånger på vattnet kan konstaterar att allting blev 100% tät i alla fall :)
Tack för tipsen om Marintätningen.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...