Vad har ni för hundar?

Har en drygt tre år gammal husky/schäfer.
Omplacering som nog kan bli en fin kamrat i skog/fjäll/kanot.
Ska prova dra lite i vinter så får vi se hur det går! :)
 

Bilagor

  • minus.jpg
    minus.jpg
    75.5 KB · Visningar: 2,498
Har en 3½-årig golden-hane som mer än gärna hänger med på allt. Har senaste halvåret rehabiliterats från ett brustet korsband men är nu tillbaka fullt återställd.
 

Bilagor

  • 3 (16).jpg
    3 (16).jpg
    49.7 KB · Visningar: 1,608
  • P3280085.jpg
    P3280085.jpg
    44.5 KB · Visningar: 1,661
Jag har en helt underbar pitbull som heter Diesel,han älskar andra hundar och allt som husse hittar på, skogen är ju helt klart favoriten. Sen har jag en chihauhau tik som heter Tanja, hon hänger alltid med också.
 
Efter 2 x Riesenschnauzer, får vi snart en Berger Picard – en fransk hyrdehund. Vi ser fram til vores nye turkamerat!

Morten

Åh, Berger Picard är jag nyfiken på! Hur gick ni till väga för att skaffa en Picard? För inte finns det väl något större utbud av rasen i Sverige..?

/ Zvanzen
 
Blandras

Vi har en blandras tik, Border collie och Karelsk björnhund på snart 2 år. Otroligt trevlig hund med ett förvånandsvärt lugnt sinne.
Huvudaktiviteten är löpning men vi tränar även vardagslydnad och sök.
Nu till vintern ska vi prova längdskidor och vintertälta. Till sommaren blir det vandring med tält som vanligt.
 
Dobermann

Jag har dobermanns (för dagen bara en...)! Tränar lydnad, agility, sök, räddningssök och spår med min nuvarande hund (förutom att han följer med på diverse utflykter och vandringar). Den ena bilden är tagen på berget Aldon, Varangerhalvön och den andra bilden är från räddningsträningen när vi ska fira oss ned från ett 4-våningshus.
 

Bilagor

  • j41.jpg
    j41.jpg
    40.7 KB · Visningar: 1,446
  • 0_Finnmark2010 088.jpg
    0_Finnmark2010 088.jpg
    45.2 KB · Visningar: 1,381
Australian Shepherds " Aussie".
En tik på10 år och en liten pojk på 5 månader.
Tiken är pensionerad räddningshund och brukshund, sök och spår.
Lillplutten ska bli rapporthund om allt går som planerat.
Hade dobermann innan, både bruks och räddning.

En aussie är en amerikansk vallhundsras med bakgrund i Pyreneerna men fick namnet från de australiensiska fåren som de vallade i USA.
 

Bilagor

  • CIMG1318.JPG
    CIMG1318.JPG
    183 KB · Visningar: 1,792
  • CIMG1434.JPG
    CIMG1434.JPG
    77.8 KB · Visningar: 1,355
tittade på schäfervalpar i helgen.. har 687 bitmärken på armar och händer, små krokodiler.. 5 veckor.. så söta.. den kullen vi ska hämta ur ploppar om 2 veckor.. det planeras både bruks och eftersök.
 
Border Terrier

Vi har en Border Terrier. En mycket strävsam hund som inte ger sig och som har ett skönt driv när man är ute och vandrar och åker skidor. Många blir förvånade över att en så pass liten hund klarar av detta men man ska komma ihåg att det är vad de är framavlade till att klara av.

Oerhört kul att ta med sin kompis och se att han njuter lika mycket som matte och husse.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...