Vägnavi-app android med extra allt?

Garmin har beslutat sig att lägga ner den bil/väg-navi-app jag använde (Xperia edition av Garmin) i min android mobil. Inte heller verkar det finnas andra android-appar från garmin som ersätter.
Jag behöver en ny kompis för att hitta till mina äventyr.

Den hade allt jag kom på att önska: sväng för sväng, bra sökning både på adress och POI, fartkameravarning, rimlig ETA, körfältshjälp, visa hastighetsbegränsning, kompass, auto omruttning, möjlighet att ladda ner offlinekartor i förväg till minneskort, realtids traifkinfo samt kanske jag glömt något. Ska klara större delen av Europa.

Vilken android-app ska bli min ersättare?

Den kan få kosta lite, betalde 27kr/månad tidigare och i den häraden är rimligt.

Google maps verkar sakna både fartkameravarning och hastighetsbegr så den fyller inte kravspecen.

/Patrik
 
Rätt varierande omdömen i recensioner.

Men "Visar fartkameror, hastighet, aktuell hastighet på sträckan och ger korrekt ankomsttid. Alla kartor är uppdaterade. Det jag däremot saknar är bättre sökning på platser. Adresser är inga problem." verkar bra. I en senare uppdatering har fartkameror försvunnit men kanske återkommit senare??

Jag har laddat hem appen till en padda men inte kommit igång och använt den ännu.

Thure
 
Jag tyckte CoPilot hade det mesta när jag körde den förut (numera kör jag mest Google Maps och Waze), men sökning är en svaghet i de flesta GPS:er och appar eftersom det man söker i är den data som de har (ortnamn, gatunamn etc).

För sökning så är ju Google Maps nästan helt oslagbar.
 
Har du kikat på OsmAnd? Den finns i plusvariant som man betalar lite för, men då är det obegränsat med offline-nedladdningar och självklart ingen reklam. Jag skaffade själv plusvarianten för engångskostnad av 50 kr för några år sedan och är väldigt nöjd. Av dina krav så är jag osäker på om den har funktion för realtids-trafikinfo dock...

EDIT Glömde bort att nämna att adress-söket kanske inte är något att hänga i julgranen
 
Då jag startade tråden som nu vaknat igen så får jag ju skämmas lite för bristande återkoppling, jag köpte Sygic och var inledningsvis väldigt nöjd, fartkameror, väl uppdaterat, lättsökt osv.

Men jag tycker med tiden att sök blivit snårigare och dessutom uppdateras kartorna allt sämre. Har kört på motorväg som varit öppen i månader som inte fanns på sygic-kartan.

Google maps blir altl bättre men tyvärr saknar den fartkameravarning, annars hade jag varit nöjd med den.

Realtidstrafikinfo är ett måste för mig, vill inte sitta i kö när teknik kan visa mig runt.

/Patrik
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
maskon App för att följa spår Navigering 3
SamiHuutoniemi App med bra export av karta med GPS-spår Navigering 1
GrodanW Garmin Explore app - ny karta? Navigering 1
sachsaren iOS-app för Eniro-kartan? Navigering 1
Linneagk App för att planera rutter Navigering 4
swimwhizz App för att lägga bild över karta. Navigering 9
seasteel Smartwatch Samsung Gear S3 kart-app och kompass? Navigering 8
Verner Ny app för terrängkartan och fjällkartan Navigering 23
Johan123 Finns det någon app där man kan meddela sin position? Navigering 15
Nitsson Vilken iPhone app för topografisk karta / GPS? Navigering 29
Tstevg11 Gps app till iphone Navigering 14
manlan GPS-app Navigering 2
greenjuice Ny & omgjord etrex-serie från Garmin Navigering 20
vilseiskogen GPS-Klocka med blåtand från android? Navigering 6
Richard69 Kartor till Galileoapp för android? Navigering 5
errbe Någon "kung" här på Android/Garmin StreetPilot Navigering 3
grodanbolle Installera kartor i android 4,3 Navigering 5
fson Fria LM-data offline i Android? Navigering 38
grodanbolle Kartor till android? Navigering 2
freij.j mest detaljerad gratiskarta till android ? Navigering 11
gundj Garmins nya inriktning. Monterra med Android. Navigering 78
edler Kartapp till android för att visa .kml-filer eller georefererade bilder? Navigering 1
olhe Ny version av OziExplorer för Android Navigering 6
Jorden runt Gratis kartor till Android? Navigering 35
olhe OziExplorer för Android Navigering 2
greenjuice ViewRanger på smartmobiler Navigering 15
olhe Ozi CE för Android Alpha 0.1.2 Navigering 0
AndersSupertramp Fjällkartan, friluftskartan till Android Navigering 39
AndersSupertramp Android/iPhone: rekommenderar SportyPal Navigering 5
Plotter Topografisk terrängkarta till Android? Navigering 21
salgo60 Android GPS killer?!? Navigering 26

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...