Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Glömde säga att du kan ändra storlek på dina bilder direkt i Photo Bucket. Men det handlar inte om finjousteringar. Om jag minns rätt så är det 75, 50 och 25 procent mindre.

Det enklaste måste ju ändå vara att redigera bilden i t ex Photo Shop och först efter det föra in den färdiga bilden i Photo Bucket.

~Paul~
 
Vic Rambler

Eärendil; sa:
3. Kapsylöppnare/PH1 kryssmejsel: Tyvärr, den suger. Man får inget bra grepp om kapsylen, men efter litet bändande så går det.

Kapsylöppnaren är inte bra men jag har ännu inte misslyckats med att få upp en kapsyl med den. Det kan ta tre fyra eller i värsta fall sju sekunder.

Kryssmejseln använder jag minst nån gång per vecka. Den sitter i ändan av fällkniven vilket är en mycket bättre placering än när den sitter som ersättning för en korkskruv mitt på handtaget på en lite större schweitzare. T ex så är den bra när man justerar växlar på en kedjeväxlad cykel. Krysskruvar sitter på väldigt många ställen nuförtiden.
Krysskruvmejseln är det som ger Ramblern mervärde framför många andra multiminihjälpmedel.

Thure
 
Sorsakoski fällkniv är numera grön och kostar på Åland 9,90 E. Just nu är dom slut men försäljaren har lovat skaffa flera. Kommer att köpa en själv genast dom anländer. Kommer att finnas på Sunes Jakt och fiske men dom levererar inte per post men det är ju lätt att ta sig hit till underbara Åland.....
koivu
 
Re: Vic Rambler

thureb; sa:
Eärendil; sa:
3. Kapsylöppnare/PH1 kryssmejsel: Tyvärr, den suger. Man får inget bra grepp om kapsylen, men efter litet bändande så går det.

Kapsylöppnaren är inte bra men jag har ännu inte misslyckats med att få upp en kapsyl med den. Det kan ta tre fyra eller i värsta fall sju sekunder.

Kryssmejseln använder jag minst nån gång per vecka. Den sitter i ändan av fällkniven vilket är en mycket bättre placering än när den sitter som ersättning för en korkskruv mitt på handtaget på en lite större schweitzare. T ex så är den bra när man justerar växlar på en kedjeväxlad cykel. Krysskruvar sitter på väldigt många ställen nuförtiden.
Krysskruvmejseln är det som ger Ramblern mervärde framför många andra multiminihjälpmedel.

Thure

Jag håller med om PH1'an. Trodde först inte att den skulle komma till användning så ofta, men efter ett tags användande inser jag att den kommer till sin rätt då och då. Batteriluckor är ett bra exempel.

Ledtiden att öppna flaskor går att leva med så länge man inte står och kränger flaskor över bardisk.

Totalintrycket av Ramblern är att man får mycket av det lilla formatet. Synd bara att man inte kan få LED-lampa OCH pincett i samma Vic.
 
Re: Re: Vic Rambler

Eärendil; sa:
Synd bara att man inte kan få LED-lampa OCH pincett i samma Vic.
Midnight Manager kommer rätt nära. Det enda den saknar enligt din beskrivning är en pincett.

Modeller som innehåller ljus och pincett i samma koncept är:
- CyberTool Lite (vitt ljus)
- Huntsman Lite (vitt ljus)
- Spartan Lite (vitt ljus)
- SwissLite (rött ljus)
- Traveller Lite (vitt ljus)
- Voyager Lite (vitt ljus)


Av alla dessa är Swiss Lite den tunnaste men tyvärr så är ljuset rött. Den näst tunnaste med vitt ljus är Spartan Lite. Det är den modellen som jag personligen skulle välja i samklang med dina kriterier.

~Paul~
 
Re: Paul, snickrar du på en sammanställning.

Nirrebosse; sa:
Menar du gällande mitt lilla FAQ eller Victorinox?

Gällande Victorinox hela utbud så har jag haft en sammanställning färdig ett tag nu.

Om det gäller FAQ så är det också klart, dock utspritt över hela det här forumet. Jag skulle kunna föra samman alltsammans för lättare åskådliggöring.

~Paul~
 
Jag syftade pa faq men blev intresserad av Victorinox. En sammanställning av allt! Intressant.

Jag gillar allt av aluminium och har sett endel intresanta trädgårdsknivar. Omöjliga att få hit till Östersund verkar det som. Affärerna då alltså.

Bosse
 
Nirrebosse; sa:
1. Jag syftade pa faq men blev intresserad av Victorinox. En sammanställning av allt!

2. Jag gillar allt av aluminium och har sett endel intresanta trädgårdsknivar. Omöjliga att få hit till Östersund verkar det som. Affärerna då alltså.

Bosse
1. Jag skulle kunna samla ihop allt till en enda artikel om intresset finns.

2. Du pratar om trädgårdsknivar. Liten kuriosa är att Victorinox har tidigare haft en hel del modeller med aluminiumskollor. Nuförtiden så har de endast tre:

- Esquire Money Clip
- Patriot
- Standard Issue

Patriots skollor är färgade. Fyra färger finns. Svarta, röda, blåa och gröna.

Du skulle kunna prata med en kille som precis har öppnat en ny knivaffär på webben. Om du är intresserad så kan jag skicka länken privat. Vill inte göra reklam här på forumet.

~Paul~
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.