• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Nybörjare i Falköping

Halloj! Jag är nybliven kajakägare och söker paddelkompis och tips på paddelvatten i Skaraborg.
Har ambitionen att paddla nån gång i veckan i vår/sommar.

/Johan
 
padelkompis

Hej på dig Johan!

Att hitta folk som gillar uteliv i skaraborg är inte lätt. Jag är en social kille som gillar det mesta i uteliv. Mitt kommande jobb kommer att vara i Falköping på sjukhuset. Jag bor i Tidaholm. Det har blivit några turer i skaraborg men det finns mycket kvar att upptäcka. I sommar planerar jag en fiske resa till fjällen. Om du är intresserad att göra något hör av dig. Vi kan starta med en sjöpaddling om det passar dig. Tel 0502-59611

hälsning John.
 
Tjena John!
Det finns ju några alternativ när det gäller paddling trots allt. Stråken, Örlen bl.a. Och så Vänern förstås. Kul att du gillar fiske-samma här! För min del blir det inte av så ofta nuförtiden, några sporadiska utflykter till Lidan och Hornborgasjön bara.Och så givetvis skärgården utanför Tössebäcken i Dalsland där sommarstugan ligger. Några flugfiskeresor har dessutom avverkats genom åren. När det kommer till paddling är jag verkligen en gröngöling ... kajaken köpte jag i höstas och hann bara med 4-5 kortare turer så jag har mycket att lära, men motivationen är det inget fel på! Det vore skitkul att komma ut på nån tur snart. Kom gärna med förslag. Maila gärna johanlotta@hotmail.com annars kanske jag slår en signal.

/Johan
 
Hej tillsammas...
Jag söker också paddelkompis här i Skaraborg. (Bo i Ljungstorp/ Varnhem)
Paddla gärna på Vänern, Ekens skärgard, Västkusten, Ostkusten...mera havskajak, men också Sötvatten och Flerdagstourer...

Peter
 
Hej Peter. Kul med nån mer i närområdet med liknande intressen!
Det börjar bli väl kyligt ute för några avancerade paddelutflykter nu kanske,
men till våren är jag garanterat laddad!
Såg att du gillar vandring också. Det är något jag skulle vilja lägga betydligt
mer tid på. Jag hade med mig sambo och barn på några kortare turer i somras
och fick mersmak.

/Johan
 
Hej på er.

Inser att jag kanske är något sent ute med tanke på när tråden startade...

Men vi har dragit igång ett nätverk för paddlare som kanske kan vara intressant - Läckö kajaksällskap. Kolla in www.kajaksallskap.se, det är bara att anmäla sig till googlegruppen så är man med. Inga medlemsavgifter, ingen obligatorisk klubbstudestädning, inget föreningsarbete. Bara paddling och trevligt folk.

Med vänliga hälsningar

Tobias Bengtsson
 
Strålande initiativ! Jag visste väl att det fanns fler paddlare i närheten.
Jag är ju rätt grön i och för sig, så jag får väl hoppa över de mest avancerade övningarna,
men annars är jag gärna med. Ska följa nätverket med spänning.

/Johan
 
Jo, det skall väl tilläggas - vi är väldigt avancerade fikapaddlare;)

Men om du kan tänka dig sådana avancerade övningar som att ta kaffepaus emellanåt så skall det nog gå bra.

Tobias.
 
Jag följer gärna med på nån tur nån dag

Hej,
jag är också nybörjare i Falköping. Lägger sista handen vid mitt första, men definitivt inte sista, stripbygge: http://hobbyrummet.blogspot.se/search/label/Kavat

Jag är med i Friluftsfrämjandet i Mariestad, mest för att jag åker skridskor tillsammans med dem, enda aktiva klubben häromkring. Såhär års ordnar de också med lite kajakaktiviteter. Dels har vi tränat i bassäng en gång, och nu i maj, onsdagskvällar kl 18, är det nybörjarkurser i hamnen. Jag har varit med en gång, mycket givande, och planerar att vara med de övriga gångerna också, hör av dig om du vill samåka från Falköping. http://www.friluftsframjandet.se/mariestad/

Annars planerar jag att klämma Lönern och eller Jogern vilken dag som helst.

Hej hopp/magnus
0708-85 72 50
 
Haloj där! Har precis införskaffat en kajak nu å söker efter någon mer här runt som paddlar. Är rätt nyinflyttad i Tidaholm så känner inte så mycket folk här som paddlar. Vet inte om tråden är aktuell fortfarande men provar å se om du eller någon annan kanske är sugen på en tur någon gång kanske.


Sent from my iPhone
 
Vi kan absolut ta en paddeltur framöver.
Semestern är redan slut för min del, men det
går säkert att få till något ändå.
Min sambo skaffade kajak i fjol och hon är också
sugen på fler turer. Har du något förslag på var?

/Johan
 
Vi kan absolut ta en paddeltur framöver.
Semestern är redan slut för min del, men det
går säkert att få till något ändå.
Min sambo skaffade kajak i fjol och hon är också
sugen på fler turer. Har du något förslag på var?

/Johan

Kan tänka mig en tur i ekens skärgård någon dag. Det är ju rätt nära å bra. Tidan är ju nära oxå om man är sugen på åpaddling. Känner inte till så mycket vatten annars här. Norra Vättern är ju fint med.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.