Vildmarksutbildning!

Jag är ute efter någon form av vildmarksutbildning. Har kikat runt lite grann och har hittat en intressant i Finland (Outdoor Academy). Finns det fler liknande i Sverige eller Norge. Är det någon som har gått eller går liknande utbildning som har lusst att berätta lite. Vad jobbar ni nu efter utbildningen? Bor själv i Östersund/Jämtland men är absolut inte brydd att resa runt. Tacksam för svar
 
Det finns väl en del folkhögskolor med den inrikningen. Ja går på klarälvdalens folkhögskola i stöllet. Där kan man välja mellan vilt och naturvårds-linjen och turism och utelivs-linjen.
utelivslinjen har med kurser som borde passa in under begreppet vildmark. Överlevnadskurs, Fjällledarutbildning, Eldningskurs med mycket mera.

Dessutom finns malungs folkhögskola och någon ky i älvdalen om jag inte missminner mig. De är väl bara att surfa runt lite. Finns säkert fler i norra sverige också.

Lycka till

Mvh Nils
 
uppföljning

Hej!

Skulle vara intressant att höra hur det gick, blev det nån utbildning och fick du i så fall något härligt jobb efteråt? Eller om andra gått dessa utbildningar vore det intressant att höra vad som hände sen.

Det är alltid lätt att hitta info om vad folk är intresserade av att göra här men svårare att få reda på hur det gick sen :)

Personligen blev jag intresserad av av utbildningen på kelly collage i England, nån som gjort den och kan berätta mer??

mvh
Lars
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
fjording Vildmarksutbildning? Allmänt om friluftsliv 11
Anna90 Vildmarksutbildning Allmänt om friluftsliv 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...