Häftigast vinner

Ett säkert äventyr är att åka till ändhållplatsen och via terrängen gå till en annan på en annan linje. Definitivt äventyr runt hörnet. Gör det utan annan utrustning än smörgåspaket, karta o kompass. NU!
go tur

Ja det är faktiskt äventyr i det. Om det är äventyr eller inte "ligger i betraktarens öga". Vad vissa upplever som äventyr är ju bara vardag för andra. Det beror ju på vad man är van vid.

Min fru är från Thailand, och var gång vi är där nere och jag lyckas övertala henne till vad jag anser vara häftiga djungeläventyr i en eller annan grad, tycker hon det är lite små tråkigt då det för henne bara är vardag.
 
Marknadsföring eller slump?

Igår kom Naturkompaniets tidning 365 i brevlådan.

Jag trodde inte riktigt att det var sant när jag fick höra att personen som har flest röster i tävlingen för att vinna Fjällräven Polar var intervjuad inne i tidningen.

När jag kom hem såg jag att så var fallet. Jag blev förvånad att företaget som håller i tävlingen också ger en av de tävlande så mycket extra uppmärksamhet. I artikeln skrivs det om hennes blogg, hennes flytt från Göteborg och hennes företag. Precis samma saker som hon skriver i sin ansökan.


Jag undrade givetvis om hon var en del av Fjällrävens marknadsföring för Polar och därmed för märket Fjällräven.

Enligt Fjällräven är det en slump. En ren slump.

Men som många vet är det ju marknadsföring och ju mer det skrivs om något ju mer säljer det.
Michael Jacksons manager erkände att han publicerat skandaler och falska foton för att det skulle skrivas om Michael så ofta som möjligt för ju mer det skrev ju mer skivor såldes.
Står du och tittar på en demonstratör på gatan ser du efter ett tag att de första som köper produkten efteråt är alltid samma människor. De står där och säljer samma produkt lite senare. Allt för att få fart på försäljningen.

Företagen Groupon & Let´s deal avslöjades för ett tag sedan med att fejka köp i början.

När Suunto släppte sin klocka Core hade flera personer fått klockan gratis eller till ett lågt pris på ett villkor att skriva om den i olika forum.

Många bloggare har avslöjats som falska för att driva fram en produkt eller sak.

Andra bloggare skriver inlägg om produkter mot betalning.
Jag har också blivit erbjuden att skriva mot betalning. Men jag tackade nej för det var om platser där jag aldrig varit och om prylar jag inte gillade.

Så visst sker det samma saker hela tiden.

Även om det är en slump så gillar jag det inte.

Jag bloggar om det jag står för och jag står för att Fjällräven Polar är ett bra äventyr, något ja drömt om sedan jag läste om den första uttagningen först året.

Men jag vill inte vara med i denna marknadsföringskampanj för Fjällräven nu efter NK tidning kommit, även om det var en slump.

Vad jag skulle ha gjort var att skicka in mitt bidrag utan att marknadsföra det som jag gjorde. En deltagare från varje land väljs ut av Fjällräven och den andra blir den som drar hem mest röster i varje land. På så sätt hade jag haft en möjlighet att vinna och även behållit min Integritet.

Jag är inte irriterad på Fjällräven alls egentligen, självklart gör de allt för att sälja sina produkter och de skulle aldrig avslöja sin marknadsföringstaktik, jag är väldigt irriterad på mig själv att jag lät mig uppslukas av en dröm jag haft i flera år. Så uppslukad att jag glömde bort vem jag själv var.

Men

Jag har nu tagit bort mitt tävlingsbidrag.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...