Jordenrunt 2011; Besättning eller båt sökes

Hej

Jag är en kille på nyss fyllda 26 år som för tillfället är ute på en 1 års segeltur till Karibien. Då jag älskar livet ombord tycker jag att det vore kul att vara borta några år till. Så därför funderar jag nu på att segla ett varv runt jorden på lite drygt 2 år. Jag kommer hem till Västkusten i början av sommaren och planerar att åka i mitten av augusti.

Båten jag äger och seglar med nu är en B 31 från -69, den har funkat fint för oss en så länge och borde efter en genomgång och ny bottenfärg klara ytligare några år till sjöss.
Båten är utrustad med all nödvändig säkerhetsutrustning för långsegling samt satellittelefon.

Budgeten är svår att slå fast, men lever man billigt och skyndar igenom Engelska-kanalen borde 100 000:- räcka länge.
Segel planerna är ju inte skrivna i sten men jag skulle denna gången vilja spendera mer tid i Marocco och Kap Verde innan det är dags att korsa Atlanten i slutet av November och beroende på säkerhetsläget stanna till i Franska guyana, Surinam och Guyana innan Tobago.

Så vill du hänga med på ett otroligt äventyr, där man träffar nya roliga människor och ser nya platser nästan varje dag är det bara att skicka ett mail till: Emil@yacht-allie.se.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...