hej hej

är det någon härinne som vet mer om kitesurfing? tycker det verkar vara en grymt kul sport och vill så gärna prova... nån som har lust att tipsa en novis lite?
//sara
 
Hej
Jag är också novis men jag har testat lite på is och snö. Jag gjorde som så att jag skaffade en kite och fick lite förklaringar om hur man ska göra. Sen plockade jag fram lite skidor och en klättersele och satte igång. Det har fungerat sådär. Efter många om och men (och en del ganska snygga krascher) så kan jag nu hyfsat.

Jag antar att du tänker prova på vatten eftersom det är maj nu. Detta torde vara mycket svårare eftersom man kan sjunka förutom allt annat som kan gå på tok. Alltså blir jag nog tvungen att ge det lite trista rådet att gå en kurs. Det är inte så väldigt dyrt och så slipper du ju köpa en massa grejer innan du provar.

Lycka till hur du än gör.

/Marcus
 
tack för era tips!
ja det får nog bli en kurs, det ser rätt svårt ut! har åkt wakeboard innan, å jag tyckte det var svårt så det blir nog en del att bita i...
är utrustningen väldigt dyr? man behöver ju ganska mycket... vet ni om man kan hyra för kursen, är ju lite onödigt att köpa massa prylar om man upptäcker att man var värdelös... hehe
//sara
 
Nar du går kurs ingår den utrustning du behover. Men om du gillar det och vill fortsatta koper du bast utrustning sjalv, eftersom det i princip inte existerar någon uthyrningsmarknad. Som nyborjare ar det ganska bra att kopa begagnat, eftersom utrustningen slits ganska mycket i borjan. På Kitenation kan du både komma i kontakt med instruktorer och hitta begagnade prylar. Lycka till.

//Johan
 

Guest

Gäst
gå kurs

Hej Sara!

Jag är alldeles ny själv och skulle rekommendera dig att gå en kurs hos Johan Vastero på Teneriffa. Bättre instruktör tror jag inte du kan hitta! Nogrann och med stort tålamod...Dessutom är det ju inte fel att vara i solen en vecka. Jag köpte en hyfsat billig flystol ner via Always.

Lycka till och ge inte upp. Det är hur kul som helst!
/en annan Sara
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...