Terrängkartor som PDF från OpenStreetMap

Nu kan man få skog, sankmarker och åkrar/fält från Naturvårdsverkets nationella marktäckesdata. (Tyvärr ser man inte skillnad på olika sorts skog; jag har inte haft tid att fixa symbolerna för det.)
 
Tjänsten har varit lite svåranvänd ett tag, p.g.a. att openstreetmap.se råkat ut för ett diskhaveri, vilket gjorde att bakgrundskartan som användes för att välja utsnitt blev helvit.

Nu ska det förhoppningsvis fungera igen, och med en bakgrundskarta som är mer eller mindre likadan som den man faktiskt får till slut!
 
Nu ska det (äntligen!) funka att beställa kartor baserade på Lantmäteriets öppna data också! (Det krävde ett byte av server-leverantör, så att jag kunde köpa mer diskutrymme utan att det drog iväg till hundralappar i månaden).

Just nu är typsnittet på etiketter fel och jag har en bug som gör att linjer inte klipps runt etiketter som de borde, men annars ser det rätt bra ut. Antagligen fattas det en del mer ovanliga symboler.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...