Strandskyddet gäller inte alla

Naturvårdsverket kommer nog att överklaga även detta beslut, precis som man överklagade kommunens. Speciellt som Länsstyrelsens beslut gick emot tjänstemannayttrandet. Då blir det prövning i Miljödomstolen, och kanske även Miljööverdomstolen. Lär ta ett par år, åtminstone.
 
Om jag vore mångmiljonär så skulle jag ochså köpa mig saker som ingen annan fattiglapp kan, annars är det väl ingen ide att vara mångmiljonär ?
Peter1969 kunde inte uttrycka det bättre, överheten är ju överheten, annars vore ju inte dom överheten om de måste rätta sig efter vad packet får rätta sig efter ?
Rättvisan, den sången sjungs i fablernas värld
 
Det räcker ju med att läsa och höra om chefernas bonusar. Mångmiljonbelopp betalas ut fastän företagen blöder.
Hur kan det finnas bonusavtal som ger cheferna mer pengar fastän företagen inte går med vinst?
En bonus må väl vara okej om företaget gått riktigt bra men annars är det ju rent löjeväckande.

Men antagligen är det väl så att dom som sitter i styrelsen för företag A och bestämmer bonusen för cheferna i företag A vet att dom kommer få bonus dom också eftersom dom är chefer i företag B där cheferna för företag A sitter i styrelsen. På så sätt håller dom varandra om ryggen och ser till att dom tillsammans kan sko sig på folkets bekostnad.
 
Landshövdingen följer ju bara helt regeringens intentioner, om att man skall kunna besluta lokalt om strandskyddet. Då blir det bra kontakter och inflytande som bestämmer.
 
Landshövdingen följer ju bara helt regeringens intentioner, om att man skall kunna besluta lokalt om strandskyddet. Då blir det bra kontakter och inflytande som bestämmer.
Precis! Och kommunerna är väldigt givmilda eftersom de vill ha nya invånare.

Och de som saknat bygglov/bryter mot strandskyddet borde tvingas riva bygget innan de begär dispens. Idag så bygger man ju lite på chans, när huset redan är uppfört så brukar man ju få dispens.
 
När reservat

och skyddad natur skapas, gäller inte äganderätten i alla fall heller. Så staten ger och tar men någon måste alltid förlora.....
 
Jag lyfter en gammal tråd med anledning av en Expressen-artikel:

http://www.expressen.se/nyheter/carl-philips-kamp-for-att-fa-bygga-en-bastu/

Intressant rubrikval, för övrigt. Månne har Expressen svepts med av den rojalistiska yran. Skönt att det finns naturmullar som har fötterna stadigare planterade i fosterjorden.

Det är alltså just bygget av en bastu i sjöboden som man överklagar. Prinsen är ju i sin fulla rätt ersätta den gamla sjöboden med en ny sjöbod.

Jag har faktiskt lite svårt att se att bygget av en bastu i en befintlig sjöbod minskar möjligheten för allmänheten att röra sig fritt i området.

Men men nu har jag ju inte tagit del av alla dokument i ärendet, vilket jag gissar att inte så många som klagar heller gjort ;-)
 
Jag har faktiskt lite svårt att se att bygget av en bastu i en befintlig sjöbod minskar möjligheten för allmänheten att röra sig fritt i området.

För egen del skulle jag ha betydligt svårare att komma gående längs stranden och passera en bastu med badande människor än en sjöbod. Skulle tycka det var klart begränsande för mina möjligheter att gå längs stranden. Men det är ju jag det....
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
honkydory Till helgen gäller det! Miljöpåverkan 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...