Kajakkompis sökes, nybörjare

Jag söker någon i Sthlmsområdet som är intresserad av att lära sig paddla kajak. Jag har aldrig testat, men tycker det verkar väldigt kul, i alla fall om man är fler än en :)
Hör av er
 
Sök upp en paddelklubb som har fokus på turpaddling eller gå en kurs. Det brukar vara säkra sätt att hitta likasinnade. Lycka till!
 
Låter intressant

Hej..
Vore helt klart kul att testa..

Hör av diig om fortfarande intresse finns :)
Jag har aldrig testat förrut..
MVH, Moa
 
Vore tokkul!

Själv suttit och funderat på att det vore kul att göra slag i saken, och alltid roligare om man är flera. Har bara paddlat ett par gånger och det var länge sen. Vad säger ni ska vi styra på något konkret? :)

/Camilla
 
Interested

Hej guys,

I am interetsed in kajaking too over the coming few months. I have
kajaked a couple of days on Lake Mälaren last summer (rented from
Fridhemskanotisterna at Klubbensborg) but I am no master at it.

I am an Indian man woking at KTH. Picking up my Svenska slowly.

MVH,
Maben
 
Själv är jag INTE så intresserad. Jag vet dock en som är intresserad, hon är dock inte medlem på Utsidan och använder inte dator så mycket, kontakta mig så vidarebefordrar jag gärna meddelandet till henne.

Jag skulle kunna gå en nybörjarkurs tillsammans med henne, men ser hellre att någon annan gör det eftersom jag har tillräckligt med jobb och intressen och är som sagt inte så intresserad.
 
Det vore kul om vi kunde dra ihop ett nybörjargäng i sommar och dra ut och paddla lite. Om vi alla ligger på samma nivå kanske det är roligare? Då slipper någon känna att de är på efterkälken.

/A
 
Hon har inte råd med Friluftsfrämjandet just nu. Hon hänger säkert på om Ni samlar ihop ett gäng. Hon kanske är ganska snabb att lära sig i början.

Det vore kul om vi kunde dra ihop ett nybörjargäng i sommar och dra ut och paddla lite. Om vi alla ligger på samma nivå kanske det är roligare? Då slipper någon känna att de är på efterkälken.

Ett annat alternativ är att anmäla sig till en nybörjarpaddling med Friluftsfrämjandet, som har mycket att välja på:
http://www.frilufts.se/stockholm-distrikt/kajak/Kajakprogram2008.pdf

Det fanns en träningshelg som var gratis: http://www.bkk.se/viewtopic.php?t=1688
>>För alla motions och tävlingspaddlare som vill få en extra puff framåt med träningen.
I år är S... E... vår tränare och förhoppningsvis får han hjälp av N... P....
B... O talar om vad han lärde sig på träningskonventet och E... A ska dela med sig av sina erfarenheter från kanotsporten.
J... H lagar soppa.
Anmäl ditt deltagande till ...@bkk.se

Vi börjar lördagen den 17 maj kl 10.00>>

...@bkk.se svarade henne per mejl, fastän telefonnummer hade givits. Hon var uppe sent och skulle kunnat ta telefonsamtalet. Därför var hon inte där.
 
Hej!

Jag hänger gärna med ut och paddlar vid tillfälle! Har själv paddlat kajak kanske 5-6ggr så nog är man nybörjare alltid!

Jag kan nästan paddla när som helst, bor i Solna men är väldigt mobil.

Hör av er om ni vill ha sällskap av ung trevlig och lättsam kille!

Ha det gott!


/Jimmy
 
Tack för länken

Länken från Friluftsfrämjandet ser mycket intressant ut. Var en hel del som var i maj, men en del i juni. Jag funderar på att hoppa på någon av de gångerna.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...