Fin logga ni har så här till jul!

lite stilpoäng till ett forum som lite tappat farten. Finns det planer på att bygga om?


/Andreas
 

Bilagor

  • ScreenShot016.png
    ScreenShot016.png
    21.9 KB · Visningar: 585

clindh

Forumvärd
Ja den lille "sublima" tomten har vi haft några år nu - inte alla som ser den dock :)

Det finns förvisso några designjusteringar planerade, breddning av sajten, bättre förstasida och lite så - men det är väl knappast något som ökar farten i sig, om man nu upplever det som det tappats sådan.

Angående fart så har vi samma trafik som förra året, men är dock nere på botten i trafikkurvan. Den ser likadan ut varje år, på hösten/tidig vinter har vi alltid som lägst trafik - med ett rejält ryck uppåt i januari. Men det finns ju annan, mindre mätbar, fart också förstås - att det är fart i forumdiskussioner tex, att det tllkommer nytt blod/nya intressanta medlemmar.

Så det vore kul att höra lite åsikter Vad skulle ni själva vilja se för förbättringar?
 
Så det vore kul att höra lite åsikter Vad skulle ni själva vilja se för förbättringar?

En mobilanpassad layout kanske? I synnerhet forumet är rätt segt att navigera med pekskärm. (Jo jag vet att man kan använda tapatalk eller liknande men ändå...)

En del forum skulle behöva en FAQ för att minska sök-först-gnället. Kräver förstås att någon underhåller dom.

Annars är det himla kul att utsidan håller ställningarna när "allt" flyttar in i facebook.
 
Önskelistan

1. Mobil forumlayout.
Har aldrig fattat app-hystering för att kunna läsa websidor när det finns sätt att koda direkt till mobilen.

2. Rensa bort inaktiva forum
Det är för lite fart på många ställen. Skulle man inte kunna slå ihop tex alla skridskoforum? De geografiska forum är inte speciellt aktiva. Mitt hemforum Halland har 3 trådar senaste året... Flytta sovande sovande forum till ett eget underforum forum för referens.

3. Städa i den stora forumlayouten, det är lite plottrigt med massa funktioner, behövs alla.

4. Kartfunktionen har aldrig lyft, den känns inte färdigkodad. Om man på ett nydanande sätt kan integrera den i forum-delen kanske man har en killer-app :)!

5. Att få en bra community handla mycket om hur man skall få alla (nästan) att trivas socialt. Kanske det skall tas nya grepp här men hur det skall göra vet jag inte...

Det är väl mysigt i det stora hela men det lunkar mest på.

/Andreas
 
Mobilanpassad!!

En mobilanpassad layout kanske? I synnerhet forumet är rätt segt att navigera med pekskärm. (Jo jag vet att man kan använda tapatalk eller liknande men ändå...)

En del forum skulle behöva en FAQ för att minska sök-först-gnället. Kräver förstås att någon underhåller dom.

Annars är det himla kul att utsidan håller ställningarna när "allt" flyttar in i facebook.


Håller verkligen med om mobilanpassad. Kanske inte behov av alla funktioner. Men, please; mobilanpassa!
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...