Paddelbilder

Takk begge to! Jeg ble ganske fornøyd med bildet selv, det er tross alt tatt med vanntett kompaktkamera, det pleier ofte å bli alt for utbrent i de lyse partiene av bildet så jeg regnet egentlig ikke med at det skulle bli noe særlig. :) Ble veldig mye bedre enn forventet!

Det bästa med vattentäta kompaktkameror är att de finns där när man får tillfället. Är själv inne på min andra Olympus sedan den första la av efter 6 års paddlande och seglande...
 
Det bästa med vattentäta kompaktkameror är att de finns där när man får tillfället. Är själv inne på min andra Olympus sedan den första la av efter 6 års paddlande och seglande...

Godt poeng! - Det blir uansett flere gode bilder med et halvgodt kompaktkamera man har med seg, enn med et knallkamera man har liggende i ubruk hjemme. :)
 
Ja den där Nikon är intressant. Skulle gärna prova den någon gång då det känns lite småläbbigt att ta fram min systemkamera på sjön.

Blev lite "sommarsugen" idag och bläddrade bland gamla bilder. Den här tog har förra sommaren en bit väster om Nordkapp. Det vart en av de härligaste dagsturerna där uppe med både säl och massvis olika fåglar i en annars väldigt ensamt hav :)

_K__2455 by philipp.klement, on Flickr
 
Nydelig vær i går! Flott himmel som speilet seg i overflaten. Jeg padlet en runde i nabolaget, og oppdaget nye ting. Det ble en del bilder også, flere i bloggen HER.
 

Bilagor

  • P2150016.jpg
    P2150016.jpg
    39.9 KB · Visningar: 1,327
Helgtur i Tjust södra delar. Stärkande vindar, men med den första värmande vårsolen i lä. En fin tur som gav massor av örn, de första gässen och mitt livs första levande berguv, på tre meters håll. En fantastisk upplevelse.
 

Bilagor

  • Berkskär (5).jpg
    Berkskär (5).jpg
    43.9 KB · Visningar: 1,147
  • Berkskär (8).jpg
    Berkskär (8).jpg
    62.7 KB · Visningar: 1,114
Vandrade i skogen igår och hittade en kajakled, dock har vattnet försvunnit sedan många år men en bild på kajaker blev det i alla fall ;)

 
Det er så mange fine padlebilder å se på her. :) Keep'em coming!
Her et bilde ifra søndagens tur, som ble veldig fin. Vinteren er skummel på yttersida her, men det var akkurat bra nok denne dagen selv om det var litt fralandsvind, til at vi kunne tørre å ta sjansen.
Flere bilder i bloggen HER.
 

Bilagor

  • P2230079.jpg
    P2230079.jpg
    83.2 KB · Visningar: 1,115
Hvor blir det av padlebildene deres, folkens? ;) Her var det en knallfin helg nylig, ble padling både lørdag og søndag. Flere bilder HER(lørdag) og HER(søndag).
 

Bilagor

  • P3020206.jpg
    P3020206.jpg
    41.1 KB · Visningar: 908
  • P3020155.jpg
    P3020155.jpg
    154.2 KB · Visningar: 953
I Västerviksområdet har det dessvärre varit en solfattig höst såväl som vinter och även om jag numera paddlar hela året runt så är solsken, eller i alla fall ljus himmel en lyx som jag har som minsta krav vintertid för att sticka ut på paddling.

Men det är fint att se att andra kommer ut på tur!

/Håkan
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.