Bortskänkes mot avhämtning

Kajaklivet är ett hobby som många växer i och det är inte sällan man samla på sig grejer som man sedan "växer ur" eller aldrig har ngn användning av. Många grejer kan man ju säljer av sedan men det finns en hel del saker som är svåra att lägger ett pris på när de är gamla och dessa samla ofta damm i förråden och liknande.
Jag tänkte att vi kunde ha en tråd här där man kan skänka bort saker som man tänkte slänga men kanske har ngt värde för en annan.
Det handla alltså om saker man skänker bort eller byter mot en fika eller ngt och där den intresserade står för hämtningen. (skriv alltså var grejerna finns)
 
Jag börja med den här sitsen.
Kanske ngn som behöver den som den är eller vill använda den som en gjutform eller ngt.
Sitsen är 62cm bredd (går att trimma många cm) och har en egen flaskhållare.
Finns i Södertälje och bortskänkes mot avhämtning.
 

Bilagor

  • _K__2237.jpg
    _K__2237.jpg
    86.9 KB · Visningar: 1,489
Strålande initiativ!!

Allt som vi har hemma som inte används drar energi ur oss, oavsett om vi är medvetna om det eller inte. Det är en härligt uppfriskande känsla att bli kvitt sånt. I synnerhet om det skapar glädje för någon annan.

"Get rich or try sharing!"
 
Flera som hörde av sig på den förra sitsen men ingen har hämtat den än.

Nu kommer en ny sits, 37,5cm bred Skålformad kajaksits som kommer ur en XOR. Byggd i Tigerväv (Kolfiber/kevlar) och ca 4-500g tung. Formen syns inte på bilden tyvärr men den är format efter rumpan med upphöjningar för benen och ganska bekväm faktiskt. (gick inte att få till en bättre bild) Hämtas i Södertälje och skickas ej
 

Bilagor

  • 10525633_10204142790799329_6133819419933004488_n.jpg
    10525633_10204142790799329_6133819419933004488_n.jpg
    46.7 KB · Visningar: 658
Idén är strålande, men jag tror att det är för "smalt" om du bara vänder dig till paddlare. Det här borde gälla all friluftsutrustning. Eller... varför begränsa skänkandet över huvud taget?

HåkanF
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...