"Plexus" tränar med Core

Har kikat på den på någon mässa och om du vill träna så tycker jag att det finns bättre kanoter. Kika på t ex:
Nelo Viper 51 och 55,
Citius 51 och 55,
Zedtech TT och TT55
 
Jag har den. Den är billig, i de flesta av ordets bemärkelser. Den är ju svårslagen i pris om man köper den nu, men man får också vad man betalar för. Den är rejält tung jämfört med sina liknande konkurrenter (jag skattar den till 24-25 kg) och pedalerna ger inte mycket tryck för motionspaddling. Jag ska dock testa att byta dem mot Seabirds power pedal och se om det gör skillnad. Ska man inte bära den långt, inte har enorma krav på paddelergonomi för snabbpaddling och inte vill slanta upp mycket för en fullt sjöduglig motions/dagtursbåt så duger den gott. Har man nånsin suttit i en "riktig" motionskajak tror jag man blir lite besviken.
 
Kvaliteten på Aquilo

Vill du ha en ok och billig kajak så slå till om du får ett bra pris. Men om du tror att den är jämförbar med andra dyrare kajaker kommer du bli besviken.

Det jag har sett är att kvaliteten på komponeneter är lägre än på de kajaker som kör med "standardkomponenter"

Laminatet är tyngre och mjukare beroende på att man använt färre lager väv och mer billig polyester.

Kvaliteten är ojämn så kolla om du fått en tät kajak annars får använda många tuber sikaflex.

Men som sagt, är det en billig kajak du är ute efter så provpaddla den och köp om du får ett bra pris. Kvaliteten är lägre än på Tahe och Seabird så priset ska ligga betydligt lägre.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.