1:a doppet!

Kom idag på ytterligare en fördel med torrdräkt:)
Paddlade ut från GKF på Saltholmen i ett underbart vårväder+helt ensam på havet!
Tryckte på lite å blev rejält varm i mina paddelkläder så jag kunde inte unvika årets 1:a bad på Långholmen utanför Göteborg!
Kan erkänna att det inte blev en lång simtur men det var faktiskt skönt (4gr i vattnet) i alla fall efteråt då solen värmde skönt!
Ps hade tagit av mig torrdräkten innan doppet!
/Janne
 
Här nere i Sundet har temperaturen spurtat upp till 6 grader - och upp emot 10 inne vid land i grunda vikar vid pålandsvind. Och visst - premiärdopper är avklarat (utan vidhängande kajak)
 
Hallå!

4gr var faktiskt riktigt kallt, om jag inte haft min bastu med mig(torrdräkten) så hade jag nog aldrig badat!
Men märker en stor skillnad på 4gr (kallt) å på 6,5gr å uppåt så mkt behagligare så jag är lite avundsjuk på era skånetemperaturer :)

/Janne
 
Mitt första dopp (utan torrdräkt) klarade jag av i helgen – och det var fantastiskt fint! Fuskade i o f s genom att värma upp mig i Styrsös bastuklubbsanläggning innan, men det blev så mycket trevligare på det viset :) Blev inte bara ett dopp, utan fem, till slut.

Hoppas kunna doppa kajaken också snart...
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.