7-växlad cykelsemester

kvinnor kan så det så

Jag har i sommar hjälp till på en hoj affär.å många av kvinnorna sa ja men fotbroms vill ja ha men när de varit ut på en prov tur så köpte faktiskt de flesta en hybrid eller mtb me 21vxl eller mer.när de sen kom in på efter sjustering av hojen efter ett par mil var de så nöjda att de köpt en cykel me fler växlar de tyckte att nu cyklade dom både mer oftare å längre.så jag tycker att ni ska titta in hos en seriös cykelhandlare å prova.cyklandet blir ju så mycket lättare å roligare med fler vxl.ja men det är ju min åsikt.tack å hej hoppas ni hittar nå som passar er
 
Lättare cykling uppför

Blir det om man väljer cyklsemtra där det är ont om ekvidistanslinjer. T ex Danmark eller Holland. Det kan Rekommenderas. En racertandem gör att man håller ihop, hjälper varandra och kommer fram samtidigt, förutsatt att man kan trampa ihop. Bagaget rymms väl på en cykelkärra.

Go tur

Johan K

PS Jag tycker inte det är god cykelsemester att ligga i en klunga svettiga människor och pinna på i 40 km/h, men uppenbart blandar vissa ihop njutning och hårdmotion oxså!
 
Byt drev.

Hej, jag skulle absolut prova att byta bakdrev, det kostar inte mer än en 50-lapp. Ta ett med två kuggar mer än du har nu, blir det inte bra får du byta igen.
3 växlar skall räcka om utväxlingen är den rätta. Hälsningar Gustav
 
Jag läste ditt inlägg om din frus tvekan inför enbart handbroms på cykeln. Jag köpte en cykel med handbroms i somras efter att i många år bara haft en utsliten cykel med fotbroms. Allt gick bra ända tills jag råkade ut för en "incident", då slog ryggmärgsreflexen till och jag hamnade lite olyckligt på asfalten med ett rejäjt skrubbsår på ena benet som följd. Efter två veckor med feber och kraftig infektion var det dags att börja cykla igen, tyvärr kände jag mig inte trygg på min nya fina cykel förrän efter flera veckors dagligt cyklande. Mitt tips är att övertala inte din fru, låt henne välja själv. Det är inte avkopplande att cykla om man inte känner sig helt säker på sin utrustning. För min del trivs bra jag med mina "nya" bromsar men är medveten om att jag inte vet hur jag kommer att reagera nästa gång jag hamnar i ett trängt läge. Inkan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
FB Däckdimension på 12 växlad Crescent (80/90-tal) Långcykling 16
barend 3-växlad Sachs, problem Långcykling 7
Christian1 Era bästa tips på leder/vägar för ca 1 veckas cykelsemester Långcykling 13
Dr manne Cykelsemester i Europa i sommar? Långcykling 3
perosen delvis betald cykelsemester Köpenhamn - Stockholm Långcykling 1
dabac cykelsemester med support i Norrland? Långcykling 2
bergdahl.olle Cykelsemester med småbarn Långcykling 5
Christian1 Sugen på cykelsemester v34 och/eller 35? Långcykling 5
Christian1 Tips på 1 veckas cykelsemester? Långcykling 1
upnorth Cykelsemester i höst Långcykling 0
Avskum Cykelsemester i Skåne 15 - 23 juli Långcykling 0
Christian1 Cykelsemester 16:e - 20:e Juni Dalsland Långcykling 1
Christian1 Cykelsemester 9-13:e Juni - Dalsland Långcykling 4
n.damra Cykelsemester till Amman, Jordanien. Långcykling 9
hannulan Cykelsemester med utgång från Göteborg Långcykling 4
Bohak Hund + Cykelsemester Långcykling 4
Magnus 1978 Tips på cykelsemester, 3-4 veckor? Långcykling 27
miyata Cykelsemester med barn Långcykling 9
j_stellan Bilder från cykelsemester Långcykling 8
avslutad131104 Vad kostar en cykelsemester? Långcykling 20
Anders V Vardag och cykelsemester... Långcykling 1
j_stellan Bilder fraan cykelsemester Långcykling 3
mejsel ekonomi under cykelsemester Långcykling 6
Anders V Cykelsemester i Dalarna (Uppdaterad hemsida) Långcykling 0
Pixel Cykelsemester på Åland Långcykling 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.