Välkomna

Inflyttad

Som inflyttad sörlänning kan jag inte säga annat än att Jämtland har allt jag kan önska. Fjäll, sjöar, odlad mark, jordbruk, skogar och för mig är Östersund en precis lagom stor stad att bo i. Nära till allt man önskar. Mitt i landet. Jag är glad att jag hittat hit och har inga planer på att lämna Jämtland.

Bra initaitv att starta ett eget forum för Jämtland!
 
Jamtland, Jamtland jamt och standut!

Är norrbottning, bosatt i Falun. Har inga kopplingar till Jämtland. Jag ville bara fjäska lite, säga grattis till ert forum samt visa mig lite avundsjuk (varken Norrbotten eller Dalarna har ju ett eget forum) :)

Mvh /Joel
 
Jamtland, Jamtland jamt och standut!

Är norrbottning, bosatt i Falun. Har inga kopplingar till Jämtland. Jag ville bara fjäska lite, säga grattis till ert forum samt visa mig lite avundsjuk (varken Norrbotten eller Dalarna har ju ett eget forum) :)

Mvh /Joel



Hej Joel!
Tack för att du gratulerar oss Jämtlänningar till vårt eget forum. Du är varmt välkommen till vårt härliga län närhelst du känner för att uppleva vår härliga natur.

//Maria ARCTICA
 
Kom precis hem från kära Jämtland igårkväll och jag saknar det redan. Under veckan där uppe hann jag dock bara en sväng till Åre och ett åk vid Svartsjöarna. Som Maria nämde så är jag också lite småkär i Östersund och nu när bron är där så åker man ju in lite oftare :)

Odiske, osope å fullt på bolan,
å pinnan å beina ha dötte ta stolan,
brua e snöu, de tin ta te våra,
å allt je ske jära
de jär je i måra.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...