Landsvägscykling - ett fantastisk nöje!

Efter att i många år ägnat mitt huvudsakliga friluftsintresse åt vandringar började jag för tre år sedan även att ge mig ut på landsvägsturer med cykel och upptäckte denna underbara friluftsaktivitet. Jag cyklar nu omkring 600 mil per år och ger mig ganska ofta ut på långa dagsturer i olika områden men även cykelveckor på små fina landsvägar. I år har jag cyklat en vecka på Österlen och en vecka på Åland. En tur längs Götakanal, Östgötadelen väntar i augusti.

I maj bjuder Åland på mycket fina cykelupplevelser; vårblommor i mängder, havsörn är ganska vanlig, intressanta sevärdheter, nästan bilfria vägar och knappt några turister.
Läs om mina cykelturer och se några av mina bilder.

http://stalvik.se/resor-x-y/aland-resa/
 

Bilagor

  • aland-jarso_103.jpg
    aland-jarso_103.jpg
    139.7 KB · Visningar: 834
Visst är cykling en trevlig motionsform och ett bra sätt att uppleva natur och kultur.
Man brukar väl säga att man har varit på en plats om man har vandrat eller cyklat där!
Cykling är skonsamt mot oss 40-talisters ibland lite slitna leder.

För några år sedan cyklade jag också på Åland och hade liknande positiva upplevelser som du.

Har bara hunnit titta på några av dina fantastiska bilder från dina resor. Har sparat din hemsida som
bokmärke.

Tack Rainer för att du vill dela med dig av dina upplevelser!

Mvh
Christer
 
Landsvägscyklig - Åland

Hej Christer!

Tack för ditt positiva inlägg!
Trevligt att du har samma positiva erfarenheter av landsvägscykling och cykelturer på Åland!l

Kul att du också gillar bilderna på min hemsida!

Fortsätt att ägna dig åt denna underbara hobby/motion!

MVH,

Rainer
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...