Visste du att den ultimata ryggsäcken för multipitch trad bara kostar 199kr?

Är det nån på utsidan som inte köpt stadiums rygga?

Gick in på Stadium idag för en helt annan anledning och sågade ryggsäcken. Den är tyngre än min Marmot, och ömtåligare än min Petzl Bug. Om den bara hade haft lite annorlunda design kanske jag hade slagit till, men väskor som går att invertera är inte riktigt min grej, ännu. Plus att 300 gram är ändå 300 gram och vad som väger 300 gram har redan diskuterats.
 
Gick in på Stadium idag för en helt annan anledning och sågade ryggsäcken. Den är tyngre än min Marmot, och ömtåligare än min Petzl Bug. Om den bara hade haft lite annorlunda design kanske jag hade slagit till, men väskor som går att invertera är inte riktigt min grej, ännu. Plus att 300 gram är ändå 300 gram och vad som väger 300 gram har redan diskuterats.

Men för dom ryggsäckarna fick du la betala mer?;) Är helt övertygad om att man kan hitta en bättre/lättare säck. Men i den prisklassen är den nog svårslagen. Om man är lite händig med går den ju att modda efter behag.

Funktionen att man kan packa ihop den i sig själv känns lite onödig kan jag hålla med om!
 
Jag är inte så säker.

För mig kan detta vara den perfekt säcken för ändamålet oavsett prisklass.

Lätt, simpel, verkar hållbar nog. Inga extra krusiduller som bröstrem eller avbärarbälte. Jag kommer aldrig att bära tungt i den men ibland stuva ner ett rep eller ett par puffjackor med vattnet och chokladen/mackorna. Behöver inte heller vika ihop den i sin egen ficka men gillar att den är mjuk nog att stuvas undan varsomhelst i en större säck eller väska.

Den som lever får se hur den står sig. Det troliga dödsscenariot för den är kanske att det blir hål i botten?
 
Senast ändrad:
Gick in på Stadium idag för en helt annan anledning och sågade ryggsäcken. Den är tyngre än min Marmot, och ömtåligare än min Petzl Bug. Om den bara hade haft lite annorlunda design kanske jag hade slagit till, men väskor som går att invertera är inte riktigt min grej, ännu. Plus att 300 gram är ändå 300 gram och vad som väger 300 gram har redan diskuterats.

Vilken Marmot menar du då?

Jag har en Marmot Kompressor och den känns väldigt tunn (och lätt) men Stadiumsäcken är ju lättare än Kompressor Plus, och jag har också känt på den nu, och jag tyckte den kändes betydligt stadigare än min Kompressor.
Min Petzl Bug känns väldigt hållbar, och har redan varit med om mycket. Men den väger ju massor.
 
God lååångfredag på er.

Efter några veckors användning är jag fortfarande riktigt imponerad av budgetsäcken från Stadium, jag har gjort mitt bästa för att misshandla den men den bara skrattar åt mig.

Ska köpa en till, till min fru. Sjukt bra till vardags också, att bära hem maten från Ica eller kasta ner lite leksaker, ett ombyte, blöjor och våtservetter när man ska ta lilleman någonstans..

Hade chansen att jämföra den sida vid sida med min kompis marmot kompressor idag. Det är också en fin liten säck men den känns något klenare, och hur har de tänkt med topplocket? Skulle inte våga öppna det på en hängande stand. Väljer stadiumsäcken framför kompressorn oavsett pris.

Dock måste jag ju erkänna att marmotsäcken har en trevligare lösning för att dra igen huvudfacket. Som någon som någon redan sagt upptråds..
 
Senast ändrad:
Är ute och letar efter en passande ryggsäck för att transportera, sele, rep, skor, rack, lite kläder och fika till och från klippan för en vettig peng. Då hittade jag den här tråden :)
Känns ändå som om den här väskan är lite liten till mitt ändamål, är det någon som använder den här väskan och kan säga mig hur mycket man får med sig i den?

Hälsningar Peter G
 
Hej!

Jag har använt säcken flitigt nu i ett antal veckor. Den är inte lämplig att bara så mycket i.

Lastas den tungt tappar den formen och axelremmarna skär in i axlarna. Lätt packning, typ jacka, vatten, lunch är den däremot mycket lämpad för.
 
Är ute och letar efter en passande ryggsäck för att transportera, sele, rep, skor, rack, lite kläder och fika till och från klippan för en vettig peng. Då hittade jag den här tråden :)
Känns ändå som om den här väskan är lite liten till mitt ändamål, är det någon som använder den här väskan och kan säga mig hur mycket man får med sig i den?
Ja, säcken som tråden handlar om är för liten för att ha i allt du vill ha i den. Till det ändamålet har jag en säck jag köpte på Decathlon i Bromma för 349kr. Jag vet inte om den finns kvar, eller om den finns kvar till samma pris då det verkade billigt även för Decathlon. Decathlon.se är fotfarande värdelös och jag hittar inte riktigt samma säck på UK sidan, men den är extremt lik denna (utom färgerna, någon enstaka detalj och framför allt priset): http://www.decathlon.co.uk/forclaz-50-ultralight-backpack-id_8247085.html
 
Jag håller på gå genom lite Australien bilder och hittade en bild där Decathlon säcken är med. Jag har dock flyttat om ena spännsnöret för att anpassa fästanordningen för isyxor. Säcken rekomenderas, i alla fall om den finns kvar för 349kr.
 

Bilagor

  • P5120289.jpg
    P5120289.jpg
    89.4 KB · Visningar: 473
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Ix Ultimata klätterbyxor Klättring allmänt 13

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.