Grönbrink: Fick mail av en arg jägare

John Liungman

Måste bara säga att jag tycker det är hedervärt av styrelsen i SKF att våga tillsätta en så frispråkig redaktör för förbundets nyhetsorgan.
Det är också starkt av dig John att stå upp för dina åsikter och ta debatten i offentliga forum som här och på 8a.

Sen tycker du och jag iofs inte lika speciellt ofta, men det är en helt annan sak.

Kim
 
Allt detta var innan jag blev vegetarian och djurrättsaktivist-sympatisör (sug på den, E9Climbing...) och uppnådde ett högre medvetandeplan

uppnådde du ett högre medvetendeplan som direkt följd av att bli vegetarian och djurrättsaktivist-sympatisör eller var det tvärt om... upplever alla vegetarian och djurrättsaktivist-sympatisör samma känsla?
 
Lätt!

Ta bort kött och alkohol ur ditt liv och du når ett högre medvetandeplan.

Kombinera med Yoga så går du upp ett grad på skalan också!
 
Tack alla!

Det här var den roligaste tråden på länge - skrattade till när jag såg kvällsrubriken "Klättrare Förstör För Oskyldiga Älgjägare" - Klättrare borde minsann hålla sig inomhus, säger förargad jägare" framför mina ögon - haha!

peace
 
Agree. Annars kanske han byta till det lite mer slagkraftiga "för övrigt anser jag att Karthago bör förstöras".




Edit: Tror det går åt en hel näve meditation också för att nå ett högre medvetandeplan. Att ta bort kött å alkohol verkar lite för lätt. Därför har jag aldrig och kommer inte pröva.

Vidare så tror jag inte Siddharta Gautama satte i sig särskilt många biffar när han satt under Bodhiträdet. Eller tog en bärs heller för den delen.


För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
 
Skjut en klättrare och ät upp honom, så har man liksom gjort en poäng av alla sina ståndpunkter i en smäll.

Helst bör denna klättrare givetvis vara sådan där militant vegan så att det hela rättfärdigas på ett bättre sätt.

Borde inte klättra vara emot allemansrätten, man får ju inte bryta sönder friska kvistar så borde man inte få bulta prima berg heller, eller sparka ner massa stenar med sina fula skor.

För övrigt anser givetvis jag också att Karthago bör förstöras.
 
Det ÄR knepigt att samsas i skogen! Jag tog en vecka tjänstledigt för att röja sly på egen mark (ja, eller farsans). Eftersom jag vet hur poppis man blir i en inlandsby på åtta hus om man stör älgjakten så prickade jag nogsamt in de två veckornas uppehåll i älgjakten.

Det gick bra onsdag till fredag, men lördag skulle förstås nån fan jaga hare! Likaså söndagen. Om jag skulle tagit hänsyn till all denna jakt så vet jag inte när under hösten jag skulle röjt skog, får väl upprätta nåt slags jourtelefon nästa gång så de kan ringa in mig att röja när det regnar...
 
Jag tycker det är självklart att ta hänsyn till jakten. Om klättrare väljer att inte ta hänsyn i fall likt det tråden handlar om så slår det mot klätterhobbyns rykte.

Men det är inte alltid så lätt att få info om var och när det jagas. Jag skulle gärna se en webbplats där jägarna kan rita upp på en karta var och när de jagar. Så fort de avslutat jakten tar de bort sin markering. Då kan man planera vart man ska fara utan att sabba någons jakt.
 
Men fortfarande, är det ett jätteproblem med 4 klättrare på en klippa i ett område som gissningsvis är åtskilliga hektar stort?

Den frågan tycker jag jägarna redan har besvarat. Svaret torde ju vara ja, eftersom de har reagerat, och till och med besvärat sig med att leta rätt på klubbens mailadress. Om det inte råkar vara så att vi här har att göra med allmänt klättrarhatande personer som tar alla tillfällen i akt att skälla på de dumma klättrarna, men det är väl inte så sannolikt.
Jägare, som ägnar sig åt en hårt reglerad "sport", kan man tänka sig har mycket svårt att föreställa sig att det finns verksamheter (klättring) som man kan bedriva utan att vara klubbansluten.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.