Vandra på sörmlandsleden, finns intresse?

Äntligen ett eget forum för oss i sörmland :) Vi får se till att få lite aktivitet här.

Det skulle vara kul om vi blev några stycken och tar två dagar med att vandra på sörmlandsleden någonstans i maj/ juni.

Finns det några intresserade? =)
 
Sörmlandsleden maj-juni

Hej NattaZatta!

Jag har vandrat smådelar av leden och övernattat en gång.
Det gäller att välja ut ett intressant avsnitt.
Jag har bil, men det kan vara trixigt att kommat tillbaka till den på nåt sätt ;-)
Har du nåt förslag på avsnitt?

Hälsn/Kalle
 
Kul idé!
Men vilken del???
Själv har jag gått spridda etapper samt från E:a till Åker Styckebruk i lungtakt under ca 10-12 dagar.
Gärna andra delar eller återupptäcka vad man missat tidigare.
Gissar att det kommer att vara som för mig, leden var den röda tråden, sedan gjorde man avstickare, så man gick nästan sick zack över leden!
Jag är intresserad att vara med!
 
jätteskoj

Jag är nyinflyttad till strängnäs och utforskar gärna sörmlandsleden med andra likassinnade. Jag funderade på att gå i åkerstrakten, fint med sjösystemet där och ner mot skottvångsgrufva. Men jag är flexibel och ser mest fram emot ett par dar i skogen med ryggan på!
 
Kul!

Jag hänger gärna på, det vore kul o träffa fler som vill gå en bit på den.
Jag ska kolla upp vilka bitar som verkar fina. // Johanna:)
 
Jag hänger gärna på, det vore kul o träffa fler som vill gå en bit på den.
Jag ska kolla upp vilka bitar som verkar fina. // Johanna:)

Vad kul att det blev några intresserade! =)

Jag har inte funderat ut några etapper, rätt så ny på sörmlandsleden.

Kom gärna med förslag, bra Johanna som kollar upp några, jätte kul
 
Etapper

Hej!
Nu har jag kollat på http://www.sormlandsleden.se Jag tycker denna etapp verkar fin:19. Ånhammar - Henardalen, 13 km. Gå in på hemsidan och kolla vad det står där och kolla på översiktskartan så ser ni vart etapp 19 är.
Men jag vet inte vart ni bor och om det blir för långt för vissa. Jag bor i Norrköping men jobbar i Katrineholm men jag kan åka en bit, det spelar ingen större roll. Fast jag har ingen bil.
Men blir 13km för kort, passar det för 1 el 2 dar? Jag går gärna i lagom takt, så man hinner se sig omkring, ingen marathonfart =) // Johanna
 
Henaredalen är en liten favis bland botaniker p g a artrikedom.
Sörmlandsleden görs bäst som de flesta andra leder, grundlig förberedelse och ta reda på vad som finns i närheten av leden, detta får att en 13 km etapp med alla avstickare lätt kan bli 36 km...
 
Låter som en fin led på beskrivningen, den tanke jag fick upp är hur man gör med bilen?

Vi märker hur långt vi går, annars för det bli utstickare på vägen =)

Jag bor i Katrineholm så du Johanna kan nog åka med mig ut.
 
För min del spelar det inte så stor roll, men kanske mitten/slutet av maj?
Då är det nytt, frächt och grönt i naturen, det är ganska varmt, vårens smältvatten har hunnit rinna undan lite mer.
 
Hej hej!
Vad skoj att det finns en tråd om Sörmlandsleden och folk som vill vandra på den!


Jag bor i Strängnäs och går en hel del Sörmlandsleden. För 2 år sen gick jag Åkerstyckebruk - Malmköping med hunden. 3 dagar tog det för mig att gå hela, Jag vart uppplockad på kvällarna (jag vågar inte sova ute själv och äger ingen tält) Det var skönt att sova i en varm säng varje kväll. Det finns jobbiga bitar efter Kalkbro då det bara sluttar uppåt.

Senaste tiden har det bara varit dagsetapper man har vandrat.

Finns det plats för en till? :)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...