Klassikern!

Tja! Någon som har planer på att göra klassikern nästa år? Har lite planer på att åka vasaloppet nästa år, men som sagt så är det inte så mycket snö i skåne. Någon som har åkt vasaloppet genom bara att träna på rullskidor? Har avklarat två vätternrundor, ska avklara tjejmilen sen i sommar. Vore kul att veta lite vad man ger sig in på! LIte tips och kanske träningskompisar! Någon som nappar på iden så kanske vi kan träna tillsammans. Själv är jag en 24 årig tjej som bor i malmö.
 
Vasalopp

Hej jag å en kompis skall köra vasaloppet.

Förra året åkte jag vasaloppet utan att ha stått en enda meter på snö så visst går de.
Bor du i närheten av Halmstad kan vi kanske träna lite, jag å några till skall ev uppåt värmland el nåt på nån helg å snöträna inför denna gång så då kan du hänga med !

Ha de bra!
 
Vasaloppet!

Tja!
Vad har du för rullskidor? Tips på några du kan rekommendera? Det gick alltså att åka vasaloppet utan att ha åkt något på skidor? Hyrde ni skidor på plats? Något tips på vad man ska träna mer än rullskidor? Jag bor i malmö så det är en bit till halmstad. Är det för sent att börja träna i september?
/Marina
 
svar

Tjabba, mitt tips är att börja träna redan nu beroende på form. Jag skall börja åka rullskidor nu.
Jag har ett par begagnade Edsbyn, ca 15år gamla,,de rullar trögt men de är ju bara bra då de blir bättre träning. Jag har egna skidor. Hyra är nog ingen bra ide då man skall åka lite innan å få till rätt spann osv. Vi skall upp å åka i dec jan nånstans i Värmland el så.

Tips på bra träning är ju då Löpning, rullskidor, inlines med stavar, nån gång i veckan på gym för rygg armar å magövningar. Å gärna något långt pass framöver,minst 2,5 timme.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.