The Dark Art...

Re: Det var f-n vad långt det blev....

Duracellkaninen; sa:
Nu är det ju så att även alla andra jävla nötter faktiskt är fler, vilket innebär att det är deras åsikt om vad som är att betrakta som extremt som är korrekt. Alldeles oavsett huruvida de vet vad de talar om eller inte.

Har du sett årets Robinsson har du kanske lagt märka till hur Mia och Pål inte tålt Johan, utan att egentligen ha något konkret att klaga på?
Det håller jag verkligen inte med om. Att flertalet skulle ha rätt i vad som är extremt bara för att de är fler köper jag inte. Okunskapen blir ju inte direkt mindre bara för att fler tycker samma sak.

Fin amatörpsykologisk analys av Expedition Robinson. *gäsp*
 
En kille som heter John Long skrev en gång så här: (något nedkortat av mej)

The soloist climbs alone. Up on the High, the soloist answers to his own standards, the climbing at hand and God - in that order.
There is the the macho element. As E Hemingway said, it takes more cajones to be a sportsman when death is a closer party to the game. BUT freesoloing requires so much focus, precision and control that only superior technique and mental steel can see him through. Freesoloing evokes a raw intensity that even a million-dollar-a-year ballplayer can never experience. And therein lies the snare.
While the rewards are great, no practice is less forgiving. On solos of any real length, if you fall, you will certainly die...
These are the men and women who risk it all in pursuit of adrenaline and self-fulfillment in the most extreme places in the world - Alone.

Jag tror att det faktiskt är så som spacemonky säger att det inte handlar om självbedrägeri att sola utan snarare är det det när man leder och inte fattar hur kassa säkringar man sätter, allså när man leder som nybörjare vill säga.
2+2 blir inte 5 oavsett hur många som hävdae det!!!!
 
boring..

Gåta. hur många klättrare behövs det för att skruva i en glödlampa? Svar. En som skruvar i lampan och ca74 st som har en etisk/moralisk debatt..give me a break!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.