Citat

Lorre2; sa:
"Becuse its there."

Om varför man vill klättra Everest, tror det var Mallory?


JL

Visst var det Mallory.

Sedan finns det en mängd roliga citat som diverse välkända klättrare lär ha sagt. T.ex.

"That climber is the best, who has the most fun" - Alex Lowe
"... ett fall som definitivt kan leda till dålig hy och humörsvägningar..." Göran Kropp
"Couthy that!" Sir Chris Bonnington om Dumbarton Rocks
"Climbing isn't all about safety, somethimes it's also about a sense of adventure" - Chris Bonnington igen - efter att ha gjort standplats i en (1!) halvrisig kil.
 
Hahah!

-Låser den av sig självt om man tappar?

- Njaa, det går långsamt iallafall, tror jag...

-Det gör det ju fan inte!!

När vi skulle repellera för första gången på gotland förrförra veckan...

-Ska det va såhär?

-Tror det, det ska inte vara den där alienen då?

-Ääähh, vi provar såhär!

När vi skulle klättra "på riktigt" med en som säkrade på marken...
 
Nån sa ungefär såhär:
"There are brave climbers and there are old climbers, but no brave and old climbers"

Åsså klassikern "Never trust a guy with shiny equipment"

Tror det var Messner och Habeler som vände strax nedanför en nåbar topp med mottot "why bother?"
Det var liksom lite för lätt att gå dom där sista metrarna, det knepiga var ju redan avklarat.
 
Kommer inte ihåg vem, men detta är känt:
"The pain the pain it hurts so good"

"If you don't let go you can't fall off"
Vet inte vart detta kommer ifrån heller... Men en klätterkompis brukar använda sig av det...

Ett jag som jag själv har sagt:
"Det är bara att torka av gummit och köra..."

/Gustaf
 
Några till...

Hej ni där!

Här kommer några av mina favoriter:

"If you wake up feeling unstoppable, then by all means don't stop - go huge." -- Peter Croft

"Good judgement comes from experience. Experience is often the result of bad judgement" -- Anonym

"I'm not interested in nice days and pleasant climbs. If I'm not close to the edge I just don't see the point." -- Andy Kirkpatrick

"Jag orkar inte bli trött idag" -- Pernilla H (en kompis till mig).

/Örjan :-D
 
björner; sa:
Nån sa ungefär såhär:
"There are brave climbers and there are old climbers, but no brave and old climbers"

.

Ahh. Detta är ett citat som faktiskt används rätt mycket i den skotska klätterliteratur jag läst (och verkar vara med i alla MLTBs böcker...

"There are old climbers and bold clilmbers, but thera are no old and bold climbers" där det sägs vara sagt av Eric Langmuir
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.