Överpriser i prylmarknaden?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Jag vet inte vem du är. Men det är lite synd att du känt dig tvungen att skapa en "sock puppet", nytt användarkonto för att gapa i den här tråden.
Har du hängt med här länge borde du veta bättre än att gå ut hårt och sen skrika "stäng tråden". Varför, bara för att du blev sur och otrevlig?
Och som sagt, respekt går inte att kräva. Du lär heller inte förtjäna det om du inte kan stå för vad du skriver under ditt vanliga användarnamn.
 
På denna sidan, ja men det gäller totalt över året där vet vi just inte hur mycket du säljer på andra sidor…


Det gör vi inte, vi påninner bara, den som kan komma att anklaga är just skattemyndigheten….


Flera av de som har kommenterat i tråden har svarat och hjälpt till i hundratals trådar och startat massor av trådar själv för att diskutera olika frågor, vad har du gjort som säger dig ha varit med sedan 1999 (”Jag har varit på utsidan sedan år 1999 eller längre.”? Konstigt nog är du reggad under:
myka
Login/Användarnamn:
myka
Medlem sedan:
2012-10-29 10:54:32
Senast inloggad:
2012-12-16 08:23:01
Intressen:
Hade jag (reggad 2003) varit på utsidan sedan förra årtusendet hade jag i varje fall något intresse, samma sak om ” Jag har själv jobbat i branschen och har utövat friluftsliv i över 30år.” Ditt intresse verkar bara att sälja och det dyrt!


Respekt är inget man får, det förtjänar man! Inget du har gjort här visar att vi bör visa dig respekt!


Så sorry, nu skiter jag i detta för i dag, ska gå och försöka kurera snuvan!

jag vet inte vad du håller på med? lämna mig ifred. jag har laglig rätt att sälja mina frliufts prylar
som jag inte har användning för. det har varken du eller skattverket något med att göra. för det jag
gör är lagligt.

sen säljer jag inget dyrt. alla mina saker säljs under inköpspris. jag förlorar på varje produkt jag säljer. för att jag har köpt dom i butik till butikspris. sen om någon köpare vill pruta på något finns det ev möjlighet att göra det.

varför diskuteras mina saker och mig som person i den här tråden? varför ska jag acceptera att man smutkastar mig? jag har inget med överpriser att göra! det är inget överpris att sälja en ryggsäck för 1200:- som har kostat 1900:-. om någon har sett den på rea för 1100:- för längesedan
kanske jag kan sänka den till det priset. men det är mellan köparen och mig. håll det för er själva vad ni tycker om mina priser på mina saker. Det är absurt !man annonsera lite frilufts saker till försäljning sen bli man personligt påhoppad. vad är det frågan om?

komma här och hota med skatteverket! dom garvar bara åt er!

jag har en ryggskada som gör att jag inte kan använda mina saker. därför säljer jag dom med förlust. förstår ni jag förlorar på att sälja mina saker.

Lämna mig utanför. tråden handlar inte om att smutskasta mig.
ni har betett er förjävligt mot mig. det räcker nu!
 
Jag vet inte vem du är. Men det är lite synd att du känt dig tvungen att skapa en "sock puppet", nytt användarkonto för att gapa i den här tråden.
Har du hängt med här länge borde du veta bättre än att gå ut hårt och sen skrika "stäng tråden". Varför, bara för att du blev sur och otrevlig?
Och som sagt, respekt går inte att kräva. Du lär heller inte förtjäna det om du inte kan stå för vad du skriver under ditt vanliga användarnamn.

Nej den enda som det är väldigt synd om dig som anklagar mig falskt!
Vad yrar dom? det är här mitt enda konto jag har! en sak ska du ha klart för dig. jag tar inte skit av någon! kom inte här och anklaga mig och påstå något som inte stämmer! Kan du förstå att man blir sur och inte vill vara trevlig då?

du som har hängt med länge vet väl att man ska hålla sig till ämnet. och sen komma med falska påståenden om mig är väldigt fult.

håll er till ämnet. se inte den här tråden som någon möjlighet att attackera mig. det är väldigt fegt och fult gjort.

överpriser i prylmarknaden ska diskuteras här och inget annat. det är ingen tråd för att kasta skit på mig!

för sista gången håll mig utanför. jag har inget med överpriser i prylmarknaden att göra!

kom inte här och attackera mig med falska påståenden om mig!
 
Vad yrar dom? det är här mitt enda konto jag har! en sak ska du ha klart för dig. jag tar inte skit av någon! kom inte här och anklaga mig och påstå något som inte stämmer! Kan du förstå att man blir sur och inte vill vara trevlig då?

håll er till ämnet. se inte den här tråden som någon möjlighet att attackera mig. det är väldigt fegt och fult gjort.

överpriser i prylmarknaden ska diskuteras här och inget annat. det är ingen tråd för att kasta skit på mig!

Ojoj, du är arg på riktigt va? Ett råd är att tagga ner lite, det där kan aldrig vara bra för blodtrycket... ;) Det är ju för fan bara ett forum på nätet!
Du påstår att du har hängt här på utsidan länge men kontot är nyreggat. Den enda logiska slutsatsen är den jag drog. Eller missförstod jag på något sätt "Jag har varit på utsidan sedan år 1999 eller längre"?
Eftersom jag tror att du själv mest av alla skulle må lite bra av en paus från denna tråd rapporterar jag den så får moderatorerna ta ställning till om du kanske har rätt i att den borde låsas.
 
Ojoj, du är arg på riktigt va? Ett råd är att tagga ner lite, det där kan aldrig vara bra för blodtrycket... ;) Det är ju för fan bara ett forum på nätet!
Du påstår att du har hängt här på utsidan länge men kontot är nyreggat. Den enda logiska slutsatsen är den jag drog. Eller missförstod jag på något sätt "Jag har varit på utsidan sedan år 1999 eller längre"?
Eftersom jag tror att du själv mest av alla skulle må lite bra av en paus från denna tråd rapporterar jag den så får moderatorerna ta ställning till om du kanske har rätt i att den borde låsas.

du angriper mig som person! enligt reglerna får man inte det.

att kalla mig en sock puppet är personagrepp.!

Tagga ner, ha om du tror att du kan bete dig hursomhelst mot mig har du fel!
det var du som attackerade mig med ett falskt påstående! den som ska tagga ner är du!
håll dig till ämnet. du måste förstå att tråden är inte till för att smutskasta mig som du gör nu!

Man kan ta del av innehållet på utsidan utan att man är medlem. fattar du?
Så dra inga egna ologiska slutsatser utan fakta. ett litet tips!

tråden är redan rapporterad sedan länge!.

håll min person utanför! har du svårt att förstå!

tala inte om för mig vad som är bäst för mig. det vet jag bäst själv!
lägg av! fattar du inte! tråden handlar inte om min hälsa eller jag som person. håll dig härifrån om du inte ska diskutera överpriser i prylmarknanden!

bara för det är ett forum får man inte komma med falska påståenden om en person som du gjort mot mig! fattar du!
 
Senast ändrad:
regler!

Innan du postar något i den här tråden. Glöm inte att tråden handlar om överpriser i prylmarknaden.

Har du tänkt posta något som handlar om någon medlem på utsidan eller dess annonser. Gör inte det. Personagrepp är inte tillåtet!
 
Det sista borde muka tänkt på innan han gick till nu anmälda personangrepp. Erfarenheten är att individen bakom stängs av eller kastas ut. Regler gäller ju för alla!
 

clindh

Forumvärd
Kan konstatera att det både var fel att peka ut en viss annons (implicit en medlem) med antydan om ohederligheten i att begära ett överpris, som de personangrepp som givits tillbaka - förvisso i förståelig affekt, men likväll fel. Jag stänger hela den här diskussionen då den är så svår att moderera ner den tillurspsrungsfrågan utan exemplen etc. Kanske raderar jag den senare.

Det går fint att starta en ny tråd om ni vill, men ta inte specifika annonser/annonsörer som exempel - skriv isåfall om dem med egen text.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jacobito Begagnat på prylmarknaden Klättring allmänt 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.