Fiske Fiske på naturens villkor

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2003-09-13, 10:54
nisseman nisseman är inte uppkopplad

sidospår

vart får man tag i dessa "rökpåsar" som det pratades om tidigare i tråden? vad kostar dom? och hur blir resultatet? verkar väldigt intressant för fjällturer...
Svara med citat
Gammal 2012-04-17, 11:21
Macallan Macallan är inte uppkopplad

"Jag vill minnas att Gunnar Westrin har haft med Råstojaure i flera av sina böcker, hävdade han inte också att han fått en udde där uppkallad efter sig?"
Det är riktigt, men den udden finns inte på Rostujávri eller i just de omgivningarna utan nga mil söderut efter en av jokkarna på Sandåslandet.
Svara med citat
Gammal 2012-04-24, 19:08
anjoua anjoua är inte uppkopplad

är det inte?

Citat:
Ursprungligen postat av brook Visa inlägg
Ska du fiska från båt med långedrag och dyl. eller ska du fiska med fluga ?
Båtfisket vet jag inget om däremot flugfisket...

Om du ska fiska med fluga så skulle jag rekommendera dig att knata ned efter Rostueatnu, då det finns endel fina strömmar där, även rätt stora sel också.
Att tänka på när det gäller ev. flugfiske är väder och vind, har man tur så kan man få ett toppenfiske med torrfluga, men det kan även bli rejält kallt där uppe och blåsta utav bara den, redan i Augusti.

MVH Anders B
Ned för Rostueatnu, är det Tavaätno så undrar jag om det inte är kvoterat vatten där? Har för mig att Westrins udde är utefter det vattnet.

Daniel, vilken helsickes härlig fisketur ni hade du o din far. Blir riktigt avis och hoppas jag själv hittar det perfekta stället någongång :-)

Hur som helst,
Ett riktigt skitfiske på er allesammans!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:32.