Överlevnadsveckan!

Gillar sättet du tänker på. Det kommer absolut bli ett övervägande. Men känns i alla fall som att du tänker så som jag gör.

låter bra. :) även om jag inte tycker att sovsäck skall med i skogen på överlevnad.

Vill bara komplettera det jag skrev med att du tar med dig en större konservburk (+ståltråd) eller dylikt (för att koka vatten i) Muggen som föreslogs tidigare är jättebra men om du vill "överleva" så kör på lite mer improvisationsmtrl.
 
Jag menade mer att om det är första gången då ska testa "överlevnad", och dessutom ensam, kan det vara en bra idé att ta med allt du äger FÖRUTOM mat.
Då behöver du bara koncentrera dig på att fixa mat. Du vet att du iaf kan sova gott utan att frysa.

Man behöver inte gå all-in första gången =)


Angående vattenrening vill jag rekommendera Xinix AquaCare. Det är klordioxid i flytande lösning.Klordioxid smakar ingenting, till skillnad från natriumhypoklorit som är det vanliga i tabletter o.d. Dessutom är det mycket mer potent, vilket också gör att det går snabbare.

Du tillsätter 1 droppe/dl, sen är det klart. En liten flaska räcker till 15 liter vatten och kostar 25kr på Addnature (fraktfritt dessutom).

Det tipset tackar vi väldigt mycket för. Då kommer jag ersätta min tanke om tabletterna med detta.

Ja det blir nog bara till att ta med allt jag har utom mat. I alla fall denna gången. Nästa gång kan man gå lite mer hårt åt och ta med mindre osv osv. :D
 
låter bra. :) även om jag inte tycker att sovsäck skall med i skogen på överlevnad.

Vill bara komplettera det jag skrev med att du tar med dig en större konservburk (+ståltråd) eller dylikt (för att koka vatten i) Muggen som föreslogs tidigare är jättebra men om du vill "överleva" så kör på lite mer improvisationsmtrl.

Ståltråd är ett måste för mig. Oftast eftersom jag alltid kommer på saker som ska trixas till medan man inte har något att göra. Tex att hänga upp ett kokkärl med :D
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.