Föreläsare sökes som varit på större äventyr

på forntiden skulle dylikt lösas av dem som fått uppdraget, men nya tider, ungdomen hinner väl inte....

Vad menar du med "ungdomen hinner inte". Vi vill att lektionen ska vara annorlunda och rolig, ta hit ett nytt ansikte och ge insperation till andra. Tyckte själv att det var en bra ide att ta hit någon som föreläser om något äventyr eller liknande.
Vårat uppdrag är att ha en lektion innan skolans ramar.

Precis vad jag tänkte, men var för diplomatisk för att skriva. Det blir nog bra guider det här... Som sagt - lite mer detaljer tack!
 
här behöver man ju inte tänka att det stora äventyret måste vara nordpolen eller regnskogarna. Det kan ju vara någon som till ex varit med på "det stora äventyret" kolmården. Wildkids... Eller varför inte den som blivit förälder för första gången, eller inför och efter första egna fjällturen... Äventyrare finns runt oss alla. Och de flesta kostar mindre än 40´.

Roland

Det är det jag menar =) Någon som gjort äventyr i Sverige, något dramatiskt har hänt eller att man ger ren fakta, behöver inte vara långt borta eller så.
Har en som jag känner, dock ej pratat med han, som bor i närheten, men tänkte höra om ni andra ahr flera förslag och alternativ :)
 
Vad menar du med "ungdomen hinner inte".

Jag kan ju bara tala för mig själv, men tror att seobserver instämmer. "Att hålla en lektion" brukar innebära att just hålla en lektion. Om man pluggar till fritidsledare förväntas man nog kunna hitta på föredrag och hålla dem själv och även klara av att stå inför folk och framträda själv. Att ringa in en föreläsare klarar de flesta.

Därför: Lite mer detaljer så är vi inte så dömande.
 
Jag kan ju bara tala för mig själv, men tror att seobserver instämmer. "Att hålla en lektion" brukar innebära att just hålla en lektion. Om man pluggar till fritidsledare förväntas man nog kunna hitta på föredrag och hålla dem själv och även klara av att stå inför folk och framträda själv. Att ringa in en föreläsare klarar de flesta.

Därför: Lite mer detaljer så är vi inte så dömande.

Det är klart, det gör vi dagligen står inför klass, och även har helt egna lektioner. Men nu var det väldigt fritt, därför en vilja att göra nått annat än att stå rakt upp och ner. Göra någon annat och roligt. Vi fick även förslag på att hitta en föreläsare, åka på studieresor mm och skolan hjälper till ekonomiskt.

Min fråga var om ni vet några bra föreläsare, kanske ni själva som kan tänkas eller bekanta?
 
Hade gärna kommit men bor nog lite för långt bort... Kontakta erat friluftsfrämjande eller jaktförening och hör efter där. Eller varför inte PRO, finns säker någon som varit mkt utomlands i någon form av tjänstgöring och har mycket att berätta.
 
Men nu var det väldigt fritt, därför en vilja att göra nått annat än att stå rakt upp och ner. ]

I så fall får jag väl be om ursäkt för att varit dömande i början. Men kom ihåg att vara noga med detaljerna i information. Mottagaren kommer alltid att tolka den annorlunda än vad du tänkt.

Som redan skrivits: Föreläsare kring STORA äventya ala Chlumska et al kostar inte bara skjortan utan en hel friluftsutrustning. Men vad är ett äventyr? För vissa kan även ett litet äventyr vara stort. Jag gissar att de flesta aktiva personerna här inne skulle kunna ställa sig upp och prata en timme om sitt äventyr. Kolla runt lite i reseskildringar och bloggar här inne och gå på personer lite mer direkt. Alltid svårare att tacka nej till en direkt fråga.

Tyvärr är Vingåker lite för långt bort för mig och jag gissar att det behöver vara på en vardag.
 
Efter det att er

information om Vad, När och Hur kommit mig till del.
Trist om ni uppfattade mig som tyken men jag uppfattade er som passiva.....Fel blir det lätt när man utelämnat säljbudskapet och bakgrunden.
Lokala föreningar, speciellt med pensionärer brukar ha tipps liksom andra som samordnar utbildningsverksamhet, studieförbundskordinatörer etc, Vingåker en fredag, gratis ligger tyvärr utanför min budget........men lycka till!
 
Se det roliga i det extrema

Hej,
Ska inte hoppa på de andras linje och klanka på dagens ungdom...

...istället ett tips om en grymt bra föreläsare: Rune Larsson, långdistanslöparen från Trollhättan. Han har gjort ett och annat äventyr och har en skön distans till livet.

Har sällan skrattat så mycket, tror han ligger på en helt annan prisnivå än de "stora PR äventyrarna". Vet ju dock inte var er skola är, bör ju vara i närheten av Trollhättan...

www.loparlarsson.se

mvh
//D
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Struensee SÖKES: Vackra platser i Sverige att campa på! Expeditioner 5
Stråvalla Tips sökes; tallskog vid sjö Expeditioner 6
axaa69 Skeppare sökes till seglats Göteborg - Indien. Expeditioner 1
Magla Högruta Jotunheim deltagare sökes Expeditioner 0
Jonord88 Kanada fiske/paddling - deltagare sökes Expeditioner 12
Freddeb91 Sällskap till Mount Everest Basecamp sökes! Expeditioner 4
JakobART Äventyrlig familj sökes Expeditioner 3
axaa69 Segelvan sökes för seglats till Karibien Expeditioner 2
johanhvik Världsomsegling, besättning sökes! Expeditioner 1
Andersgustav Vildmarkskompis sökes Expeditioner 0
sjöbergarn Tips sökes om Svalbard! Expeditioner 25
Polarnatt Sällskap till Antarktis sökes Expeditioner 5
Singulariteten Cyklist, helst erfaren, sökes till långresa! Expeditioner 5
AlexT Cordillera Blanca, sommar 2012, partner sökes Expeditioner 3
ThomasTKM Cho Oyu 2013, partners sökes Expeditioner 2
wille.l Sällskap sökes till topptur på kebne, avresa 26 april Expeditioner 2
Hasse_Areskoug "Komanjon" Sökes till expedition. Expeditioner 0
Martin81 Äventyrligt resesällskap Australien sökes:) Expeditioner 0
segler glad äventyrare sökes - segling Expeditioner 7
skibummer Turförslag runt Bergen i Norge sökes Expeditioner 1
andrea.m Sökes: nya och gamla Grövelsjön - Treriksröset -farare Expeditioner 0
albin.mansson Storskor sökes för alpinism/isklättring/expedition Expeditioner 1
MOsmile Ensamäventyrare sökes! seglare, paddlare, vandrare... Expeditioner 2
adventure_pontus Äventyrliga kompisar sökes.... Expeditioner 1
LFucheng Vackraste platsen man varit på? Expeditioner 28
johnliungman Har du varit i Kazakhstan? Expeditioner 1
desireman Ni som varit upp på Kebnekaise!? Expeditioner 30

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.