k 2

Inget nytt under solen...

Jag har nu last dessa tva forsvarstal och skulle efterlysa den telefon intervjuv som Fredrik gjorde med nagon kvallstidning. Den sumerar ju allt som detta handlar om och jag tycker inte att han kommer fram med nagot rellevant what so ever. Men det ar helt poanglost att debattera detta vidare olika individer har olika asikter. Inget som Fredrik sagt andrar min uppfattning om honom.
 
Men det är väl självklart att han inte skall "klandras" för detta?

Jag har överhuvud taget väldigt svårt att förstå den aversion så många tycks ha mot att man marknadsför sig -och sina projekt- via artiklar och olika media.
Att inte göra det är för mig mer märkligt.

Så länge man inte ljuger eller behandlar andra illa(!) så är det väl fullkomligt i in ordning att ha en marknadsföring.

Nu vet jag inte vilka bilhandlare du träffat på men de sysslar väl inte bara med marknadsföring. Kombinationen av undanhållande av missgynnande fakta och en övervärdering av bilens förtjänster är väl inte ovanligt. Men visst, ingen direkt lögn. Och, återigen, Sträng spelar väl bara spelet där du får mer spons om du räddar än om du räddas.

Självklart ska Sträng få hålla föreläsningar för, och skriva artiklar till de som är intresserade av vad han pysslar med. Det tror jag knappast någon ifrågasätter.
 
Bara för att nyansera bilden lite skickar jag en länk som kanske inte alla sett.

En intervju med Sträng publicerad i Arbetarbladet, Gävle, där en helt annan bild än den hittills diskuterade tonar fram.

Är väl ungefär det han sagt på sin hemsida, eller?!

Sen får väl var en välja vilken "sida" man ska stå på....känns som att detta handlar om det!

Förrutom detta inlägg följer jag tråden passivt. (pga ingen kunskap i frågan)

Ser däremot fram att få se den dokumentär FS tänker släppa fram senare....kanske får man en tydligare bild då, om den inte nu vinklas på nåt sätt såklart... Men någonstans så kvittar det för mig iaf, ändå människor som mist livet... !!

//MD
 
Göteborg imorgon

Imorgon 28/10 håller Fredrik ett föredrag i Göteborg, ämnet är lagom diffust enligt introduktionen men man hoppas ju på att få höra hans version av K2-händelserna, efter att ha fått tid att zooma ut och reflektera över vad som hände.
Föreläsningen är vikt för prenumeranter på Göteborgs-Posten, och/men är utsålt.

"Äventyraren och dokumentärfilmaren Fredrik Sträng har bestigit 7 bergstoppar på 7 kontinenter på 7 månader. Du kanske har sett hans äventyr på TV eller hört honom i radio direkt från Mount Everest? Fredriks föredrag ger dig ett uppvaknande och motivationen till att leva ut dina drömmar och mål. Kom och låt dig inspireras av Fredrik som berättar om världens högsta toppar, fängslande djur och natur med bilder och film i världsklass. "
 
Föredrag/filmvisning i Sthlm/Gbg

Pathfindertravels anordnar föredrag/filmvisning i Sthlm/Gbg:

"Fredrik Sträng kommer att premiärvisa sin film om K2 "A cry from the top of the world" den 24/11 i Stockholm och den 25/11 i Göteborg.
I samband med det håller han också ett föredrag där han berättar om vad som hände uppe på berget under de dramatiska dagarna sommaren 2008."

Mer info hos Pathfinder:
http://www.pathfindertravels.se/fredrik-strang/
Biljetter via Tickster.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.