Denali expedition?

Hm, när hade du i så fall tänkt dig klättringen. Juni-juli?

För tillfället är jag inriktad på Aconcagua nu till jul. Fast lite nyfiken är jag nog på Denali.

Mvh /Joel
 
Hej, sitter just nu och planerar en resa till Kirgisztan i Juli 2009. Har haft planerna sen förra året men det är inte förrän nu dom hamnat på arbetsbordet. Är dock sugen på en klätterresa till nässta år och Denali är ett av bergen som dykt upp i mitt huvud.

Hur långt har du kommit med planeringen? 30 dagar låter länge men antar att du menar resans längd som helhet? Kommer/kan du åka i Maj -09 tycker jag vi ska slå vår kloka huvuden ihop och planera nåt. Maj är väl förövrigt "peak high" månaden på Denali?
 
smides planer

Fan vad glad jag blir!!!
Denali är och förblir det vackraste berg jag sett, mycket p.g.a hennes slöja av riktig vildmark.

Jo, så här är det, har varit på 2 reser tidigare på denali, sista gången som Expeditionsledare. Aggressive Elks, och Space of freedom. planerat var då 3 man men det blev bara 2;( så något stort var det inte, men framgångsrikt, Juni, Juli är uteslutet hela bace camp är då söner smällt och etapp1 mot vest fork är mindre angenäm, nej,,, sist var jag där 1 aprill och det var i kallaste laget men så underbart ödsligt jämfört med maj, men, men, detaljer. jo 30dagar är allt inkluderat, det är detta tidsrymd du vill att din arbetsgivare ska skriva under på att du kan undvaras från din nyckelposition.
skämt o sido, "jag är ingen guide till denali" jag kan tänka mig att ta på mig rollen som Expeditionsledare, och i sådant fall vill att alla ska vara delaktiga med specifika uppgifter, och kan ta ansvar själva! dialogen ska vara levande på berget men jag tar beslutet baserat på den information jag får av er och omgivningen. skulle påstå att camping kunskaperna är viktigare än klätter kunskaperna på denali,,, om vi inte kör Vest rib, eller cassin ridge;) hur långt jag är i planerna ,,,,,hmmmm, har allt packat i källarens Fjällpulke "kidd you not" hmm hadde inte hjärta att sälja en pryl, fan det har ju blivit minnen. allt är färdigt, behöver ett gäng sköna lirare som ser saker på ett glatt o målmedvetet sätt, för kemin måste stämma på så här stora projekt. sen är det bara att få frost i skägget igen. - leer fett-
 
Denali

Axel, jag ringer dig under dagen så får vi se vad som händer, vem vet, kanske detta är starten på en Expedition till Denali 2009? har inte kommit ut på snart 2 år nu och det börjar bli jobbigt., på väg är också min förstfödde, så några stora planer har jag inte vågat mig på, nu i helgen ska jag på svensexa nere i småland.
tills vi hörs:
ha det göt

MVH Jocke
 
Fler intresserade?

Kanske det finns fler som är sugna på lite rimfrost? vore riktigt roligt om vi kunde bli ett lagom stort team, finns mer möjligheter att lägga strategier då!

MVH Jocke.
 
Det jag och Joachim diskuterat hittils är hur och när resan ska genomföras. Leden blir West Buttres, dvs normalleden till Denalis topp. Även avresa har det talats om, och Maj är det som gäller.

Vore förstås roligare om fler vill ansluta sig till denna expedtion som än bara är i planeringsstadiet. Enligt mig bör man åtminstonde ha vana av berg över 4000-5000 meter, god erfarenhet av vintertältning, hårtt pannben och en jävla skön inställning.. ;)

Sååå, alla bergstagna härinne/-ute; vad säger ni? Denali 2009?
 
Ett moste är Rab dun!!

Det är en trevlig resa, suget blir enormt när man kollara på bilder på det!
Men det borde vara ett krav på rab dun och inte något biligt N F!!

När är start datum typ 1 May -09?
Skider eller snöskor?
Har ni någon kol på priserna på flyg med resten typ total pris?

Daniel
 
Senast ändrad:
Är väldigt intresserad att ta del av er planering, framför allt när det gäller val av utrustning och priser för biljetter, entréer, övernattningar på vägen dit etc? Även eventuellt att deltaga ifall det inte skulle bli just 2009 men kanske 2010.
 
Rab?

Det är en trevlig resa, suget blir enormt när man kollara på bilder på det!
Men det borde vara ett krav på rab dun och inte något biligt N F!!

När är start datum typ 1 May -09?
Skider eller snöskor?
Har ni någon kol på priserna på flyg med resten typ total pris?

Daniel
Detta var så jävla provocerande att du ska dra bildäck upp för det där berget med simfötter! det är förövrigt enda sättet att hålla värmen med Rab jackor, A"rab" gjord för öken klimat för er som undrar.

Vi ska köra med snöskor, och gissar att total priset hamnar på runt 17.000:- för rubbet och då är mat på berget inräknat samt 2 hotellnätter, "detta är ca priser" men mer tror jag inte att det blir. För övrigt verkar det som vi även ska ta en tur till Bussen från "Into the wild" (Krakauers bok) men som sagt inget är spikat ännu,,,, börjar snickra nästa vecka med Axel som får bli min högra hand i detta projekt.
 
Denali frågor!

Är väldigt intresserad att ta del av er planering, framför allt när det gäller val av utrustning och priser för biljetter, entréer, övernattningar på vägen dit etc? Även eventuellt att deltaga ifall det inte skulle bli just 2009 men kanske 2010.

Klart att du ska ha den hjälp vi kan erbjuda!, och du är mer än välkommen att delta med åsikter och frågor, en öl kväll är på G, där kommer jag köra steg för steg genom bestigningen samt bilder från Den senaste bestigningen, vill du tömma mig på all info så böhöver du bara bjuda mig på en kall öl.;)

Tid o plats kommer upp här när det är dax.

MVH Jocke
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
rawpxl Någon med planer på Denali/Aconcagua? Expeditioner 2
Per.P Denali 2016 Expeditioner 4
Gab83 Hyra utrustning i Anchorage (Denali) Expeditioner 1
seobserver Säkerhet inför längre Expedition Expeditioner 8
fredrikarnell Expedition till Marocko 2017 Expeditioner 0
86008 Vilken är din dröm expedition/vandring? Tips & inspiration Expeditioner 21
7S Tangentbordsvandrare, ut på expedition! Expeditioner 1
robert.karlstrom.77 Vill delta i expedition!! Expeditioner 7
soderkisen Expedition Yukon 2013 Expeditioner 6
sunkenbrax Expedition Vildmark 2014 Expeditioner 2
fredrikarnell Expedition Marocko 2014 i våra 4x4 - ska du med? Expeditioner 20
zardoz Fråga ang. SSK på expedition Expeditioner 10
lost_in_time Expedition Aconcagua 2014! Expeditioner 2
maah Expedition februari 2014, sugen? Expeditioner 2
Br00der Funderingar kring en expedition i Sydamerika Expeditioner 6
Moxer Guldgrävar expedition till norra Finland? Expeditioner 14
Snelhest Expedition på Grönland - Tillstånd? Expeditioner 8
falken85 Reseberättelse från Team Lajts Aconcagua expedition 2011/2012 Expeditioner 0
fredrikarnell Expedition Tunisien 2013 i våra 4x4 – ska du med? Expeditioner 9
hannaabrahamsson cykel-expedition genom europa! Expeditioner 1
luktafotogen Expedition: Grottletning i Munkfors 9-10 Juni Expeditioner 0
Tove92 Tips inför expedition Expeditioner 10
MarkusD Expedition nagon? Expeditioner 27
ickaster kock på expedition Expeditioner 7
Hasse_Areskoug "Komanjon" Sökes till expedition. Expeditioner 0
Hirvasoiva Kina Expedition Expeditioner 6
fjälltarzan Expedition Fjällkedjan 1.5 Expeditioner 3
Sandery3 Expedition till Iguazu Expeditioner 0
fjälltarzan Expedition fjällkedjan 1.5 Expeditioner 0
rimn Vad är en expedition? Expeditioner 19
Ronnie79 Expedition til Mongoliet Expeditioner 12
Spiritlight Expedition gå off-grid Expeditioner 12
JohanBergman. Expedition till Filippinerna. Expeditioner 0
YAsker Ledig plats Expedition Aconcagua Avresa 28/12 Expeditioner 3
A-dyk Jägare på Expedition Expeditioner 5
sanka Enkel expedition. Expeditioner 5
emilselander Sponsring till expedition, hur gör man? Expeditioner 4
Friluftsnomad Expedition på hemmaplan Expeditioner 0
figgegbg Expedition ramberget Expeditioner 8
karelia off-road-expedition i Rusland Expeditioner 0
Melibea Expedition Colombia: Äventyrlig bröllopsresa Expeditioner 0
Vittfarne Expedition Vittfarne i repris på SVT 24 Expeditioner 0
GustavOh En expedition utöver det vanliga... Expeditioner 8
www.vilse.com Expedition Karpaterna Expeditioner 2
HighFriss Expedition mitt ute i stan! Expeditioner 3
albin.mansson Storskor sökes för alpinism/isklättring/expedition Expeditioner 1
majjen Vad är en expedition? Expeditioner 8
Mr Sarek Expedition Svalbard Expeditioner 4
Vittfarne Expedition Vinland Expeditioner 0
johanpettersson_82 Expedition Aconcagua 2005 Expeditioner 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.