Expeditioner Egna och andras, pågående eller planerade

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-08-02, 14:34
-Patric- -Patric- är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Jallur Visa inlägg
att vara läkare i 20 år är väl gjort ganska många gånger
jepp, everest oxå, det handlar trots allt mest om pengar idag..
Svara med citat
Gammal 2009-08-12, 19:10
HannesG HannesG är inte uppkopplad

Jag har ett par kompisar som sitter på en outforskad glaciär i Kyrgyzstan och hoppas göra ett antal förstabestigningar, för se vad dom lyckas med när dom kommer hem om en två veckor ungefär. Sen var det inte så länge sen nån gjorde en ny rutt på Matterhorn.
Svara med citat
Gammal 2009-08-26, 10:13
peklund42 peklund42 är inte uppkopplad

Äventyr handlar för mig om att "flytta på gränser", mina egna och/eller andras.

Om någon blir salig av att köra MTB nerför Everest så önskar jag dom all lycka. Om man dessutom får någon annan att betala för försöket så tycker jag man förtjänar en eloge för sin säljförmåga.

För mig blir det mer blygsamma grejer som att dyka, paddla, klättra, MTBa (eller något annat) på ett sätt som jag inte trodde var möjligt för mig, att lyckas (faktiskt att misslyckas också) gör mig lycklig och ska jag vara ärlig så är det den enda personen vars åsikt har något värde...
Svara med citat
Gammal 2009-09-03, 21:06
djwalle djwalle är inte uppkopplad

glad

Citat:
Ursprungligen postat av peklund42 Visa inlägg
Äventyr handlar för mig om att "flytta på gränser", mina egna och/eller andras.

Om någon blir salig av att köra MTB nerför Everest så önskar jag dom all lycka. Om man dessutom får någon annan att betala för försöket så tycker jag man förtjänar en eloge för sin säljförmåga.

För mig blir det mer blygsamma grejer som att dyka, paddla, klättra, MTBa (eller något annat) på ett sätt som jag inte trodde var möjligt för mig, att lyckas (faktiskt att misslyckas också) gör mig lycklig och ska jag vara ärlig så är det den enda personen vars åsikt har något värde...
håller med! äventyr är för mig att utmana mig själv!
Svara med citat
Gammal 2009-09-08, 19:29
Petri Stenport Petri Stenport är inte uppkopplad

cool sju lägsta topparna

hmm
funderar på att bestiga de sju lägsta topparna på de sju kontinenterna, är det gjort så ska jag bestiga de sju nästlägsta topparna på de sju kontinenterna. Om det är gjort går jag nog och lägger mig ett tag i en hammock och funderar vidare..........
Svara med citat
Gammal 2009-09-08, 21:39
Christian Haarlem Christian Haarlem är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Petri Stenport Visa inlägg
hmm
funderar på att bestiga de sju lägsta topparna på de sju kontinenterna, är det gjort så ska jag bestiga de sju nästlägsta topparna på de sju kontinenterna. Om det är gjort går jag nog och lägger mig ett tag i en hammock och funderar vidare..........
Ahahahahaha!! Det behövde jag efter denna skitdag! Tack så mycket!
Svara med citat
Gammal 2009-09-28, 18:10
ECrider ECrider är inte uppkopplad

Vinterbestigning av K2 är väll inte gjord än?
Svara med citat
Gammal 2009-09-28, 18:35
gundj gundj är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Petri Stenport Visa inlägg
hmm
Ha ha, gör det, du kommer att förorsaka de längsta trådarna i något internetforums historia när alla ska bestämma hur den lägsta definieras. Snacka om att Utsidan crew får köpa feta servrar :-)
Svara med citat
Gammal 2009-09-28, 21:53
Adventureblaze Adventureblaze är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av ECrider Visa inlägg
Vinterbestigning av K2 är väll inte gjord än?
Ingen har ännu klarat av att klättra ett 8000m berg vintertid i Karakoram.
K2, Nanga Parbat, Broad Peak och Gasherbrum 1 och 2 är alla öppna för en första vinterbestigning.

Polackerna har försökt många ggr, men inte lyckats. Tydligen betydligt värre förhållanden vintertid i Karakoram än i Himalaya.
Svara med citat
Gammal 2009-09-29, 13:21
Gab83 Gab83 är inte uppkopplad

Ett lite mer rimligt alternativ är väl kanske att bestiga den hösta punkten i alla Europas länder. Har ju redan gjorts, men kanske inte av en svensk?
Svara med citat
Gammal 2009-10-06, 07:44
jamo jamo är inte uppkopplad

Är det någon som frivilligt och planerat har övernattat med tält på toppen av Everest? Och de andra i 7 summits? Säkert totalt livsfarligt och dumt men å andra sidan görs det ju mycket galenskaper för berömmelse och rekord.. Om vädret är stabilt och man har rejält med syrgas och tjockaste sovsäcken på planeten kanske det är teoretiskt möjligt i alla fall?
Svara med citat
Gammal 2009-10-06, 11:39
Adventureblaze Adventureblaze är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av jamo Visa inlägg
Är det någon som frivilligt och planerat har övernattat med tält på toppen av Everest? Och de andra i 7 summits? Säkert totalt livsfarligt och dumt men å andra sidan görs det ju mycket galenskaper för berömmelse och rekord.. Om vädret är stabilt och man har rejält med syrgas och tjockaste sovsäcken på planeten kanske det är teoretiskt möjligt i alla fall?
Det är redan gjort.
En sherpa vid namn Babu Chiri spenderade 21 timmar på Everest summit i ett specialbyggt tält från Mountain Hardwear.

http://www.youtube.com/watch?v=VP019LNdc0E
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:02.

Logga in

Tips!