Dykning Under vattnet

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-06-04, 15:13
Gundi Gundi är inte uppkopplad

fråga

Hejså!
Jag tänker köpa en våtdräkt för dykning (eller snorkling) ... men jag har ingen aning var nånstans jag skulle kolla...kan ni rekommendera en affär i Stockholm.
Gundula
Svara med citat
Gammal 2007-06-04, 16:07
BJK BJK är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Gundi;
Hejså!
Jag tänker köpa en våtdräkt för dykning (eller snorkling) ... men jag har ingen aning var nånstans jag skulle kolla...kan ni rekommendera en affär i Stockholm.
Gundula
http://www.seaprodivers.se
Svara med citat
Gammal 2007-06-12, 06:25
Havsfantast Havsfantast är inte uppkopplad

Handla vått

Tjena, vet egentligen inte var i S-holm du ska handla. Jag är bosatt i Malmö. Dock vet jag vilken dräkt du ska satsa på: Mares våtdräkt Trilastic 8-6-5 mm. Underbart skön och funkar i kalla vatten. Kolla vidare på http://www.cbmdive.se.

Lycka till!
/Hannis
Svara med citat
Gammal 2007-06-12, 07:00
Lagerblad Lagerblad är inte uppkopplad

http://www.onebreath.nu

Tror att Gunnar har igång sin butik fortfarande iaf.

MVH

Christian
Svara med citat
Gammal 2007-06-12, 13:40
rnasman rnasman är inte uppkopplad

Prova

Hej,
Våtdräkter kan du köpa i vilken dykaffär som helst. Men se till att få prova den innan du köper.

Beroende var du ska snorkla behöver du olika tjock våtdräkt. I Sverige behövs nog en 7 mm, men i varmare vatten är nog 3 att rekommendera.

//Rickard
Svara med citat
Gammal 2007-06-12, 13:59
BJK BJK är inte uppkopplad

Själv är man en torris, förutom när man är utomlands då
Svara med citat
Gammal 2007-06-17, 21:15
farra farra är inte uppkopplad

Citat:
Hejså!
Gundula
Har du tänkt dyka mer än enstaka dyk i Sverige och är det minsta frusen av dig skulle jag köpa torrdräkt istället.
Svara med citat
Gammal 2007-06-17, 21:30
Jonas.O Jonas.O är inte uppkopplad

Citat:
Hejså!
Gundula
Kolla på Blocket och andra auktionssajter. Där hittade jag min våtdräkt i våras och vid den tidpunkten fanns en hel del av välja på om man inte drar en alltför ovanlig storlek.

Mvh
Jonas
Svara med citat
Gammal 2007-06-17, 23:20
junis junis är inte uppkopplad

Eller leta begagnat på dykarna.nu, fliken "torget".

Kanske ramlar in något intressant från "Sthlms-dykare" så att du kan prova innan du bestämmer dig.

L
Svara med citat
Gammal 2007-06-19, 12:08

Citat:
Ursprungligen postat av farra;
Citat:
Hejså!
Gundula
Har du tänkt dyka mer än enstaka dyk i Sverige och är det minsta frusen av dig skulle jag köpa torrdräkt istället.
Fast nu var det ju våtdräkt du frågade efter så, förrutom de tips du redan fått kan du även kika under radannonser på sportdykare.se
Svara med citat
Gammal 2007-06-19, 12:26
ala ala är inte uppkopplad

Citat:
Citat:
Hejså!
Gundula
Snorkling/fridykning i torrdräkt är väl ingen höjdare? Luften i dräkten upp i fötterna så fort man ska göra ett nerdyk. Var i alla fall ett problem för en dykkompis för en massa år sedan men mycket kan ha hänt med dräkterna sedan dess. Men visst har man väl fortfarande en del luft i torrdräkterna. Ligger man bara och snorklar vid ytan så kanske det kvittar.

/Ala
Svara med citat
Gammal 2007-07-01, 08:14

Citat:
Ursprungligen postat av ala;
Citat:
Citat:
Hejså!
Gundula
Snorkling/fridykning i torrdräkt är väl ingen höjdare? Luften i dräkten upp i fötterna så fort man ska göra ett nerdyk. Var i alla fall ett problem för en dykkompis för en massa år sedan men mycket kan ha hänt med dräkterna sedan dess. Men visst har man väl fortfarande en del luft i torrdräkterna. Ligger man bara och snorklar vid ytan så kanske det kvittar.

/Ala

Nu var det biten om dykning jag påpekade att torrdräkt var bäst för frusna om. För snorkling/fridykning blir det säkert en annan sak, då är säkert våtdräkt bra mycket mer praktiskt än torrdräkt. Att jag sedan envisas med att direkt tänka på att ligga vid ytan när jag hör ordet snorkling är en annan sak :-)

/Linda
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:32.

Logga in