Gissa position

Det blev lite stiltje här, så jag slänger ut en fråga till,
vilket fjäll syns på denna bild?

/Hans
 

Bilagor

  • utsid201407a.jpg
    utsid201407a.jpg
    164.1 KB · Visningar: 439
Visst är det väl Allak som tittar fram där bakom till höger? Då borde förgrunden kunna utgöras av ett klipparti på Boalnotjåhkkå-Gasskatjåhkkå.
 
Tillbaka på Boalnotjåhkkå. Visst är det rätt. Längs den här klippkanten norr om toppen 1083 är det lätt att gå upp mot toppen, om man kommer från Kutjaure-hållet.

/Hans
 
Tror att det är Tarradalen vi ser och följaktligen Bajelandaleden och i bildens bortre finns Norsk/svenska gränsen.

///Claes
 
Trädgränsen borde vi ha här. Men även parkgränser och kanske äver en kommungräns.... Jo... vi har ju en gräns för tärrängfordon också...
Oj vad mycket det vart!
///Claes
 
Claes har ju i princip gissat rätt men jag kan väl förtydliga med att vi står på Goahtnjunjes och blickar åt nordost. Lägger du upp ny bild, Claes?
 
Nu kom vi ända fram. De två gröna åsarna närmast är Vuoksák och Gárddevárre, i molnen borta till vänster gömmer sig Låptåtjåhkkå och gränsen jag syftade på var Padjelantas sydgräns. En enkel dagstur från Såmmarlappastugan (med hjälp av linfärjan). Ni får slåss om pinnen. ;)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.