Kylskåpsmannen

herre jevlar... när vi håller på att snacka UL så drar han på sig ett kylskåp på ryggen... Snacka om hår i fisan(eller bara korkad)
 
Tillkalla läkare

Killen borde läkarundersökas.

(Nog har jag stött på tyskar med en hel del besynnerlig utrusning i våra kära fjälltrakter, men den här killen slår faktiskt de där grabbarna i Sarek som packade sina usla attiraljer i plastpåsar fastspända på en barnpulka. Fán vá vi skrattade!)

/ G
 
Han uppnår i alla fall sitt syfte; att få uppmärksamhet. Undrar vilka andra grejor han reflekterade över innan han bestämde sig för ett kylskåp:)
 
Verkar som om den ursprungliga ambitionen frös inne?
http://sveg.info/aktuellt/fridge/index.php
Nu verkar det ju handla om att traska runt Sverige. Lika så gott det kanske, ett kylskåp på Nordpolen verkar onödigt. Fast anfaller isbjörnarna kan man ju krossa dem med skåpet istället för att skjuta dem med puffran. Mer sport så!
 
Bara genom Sverige?

Va, skall han bara gå igenom Sverige? Ha ha... sicken kille. "Image is everything" och all publicitet är bra publicitet får man nog säga. Rätt häftig(?) idé ändå... typ en sådan man får på krogen 04.39 halvvägs igenom den Long Island Ice Tea man aldrig skulle beställt...

Kan bara önska honom lycka till!

:) Niklas
 
Tvättmaskiner då?

Jaha, kylskåpsmannen. Vad säger man om det. Behöver han undsättning av vite riddaren?? Är han tysk? Jaaa, tydligen. Fast...vänta lite...jaha, jaså: tysk-amerikan. Hmmm, jag tänkte väl det. ;)

Det är nog med kylskåp som med surströmmingar:

Somliga tycker att kylskåp inte enbart borde stå i köket - utan kan kånkas genom halva världen.
Somliga påstår att fisk inte enbart borde käkas så färskt som bara möjligt - utan kan jäsas till surströmmingar som lär vara mat för mänskliga varelser. :cool:

Folk har på alla tider velat läkarundersöka fenomen som de inte förstår eller begriper.
T.ex när jag bodde i Norrland och surströmmingssäsongen nalkades, då undrade jag stundom om folk hade nåt allvarligt fel med luktsinnet.

Vem vet, kylskåpsmannen markerar kanske början av en ny trend. Ett kylskåp är verkligen enastående stryktåligt. :)
Kommer ni ihåg hur det började med vindsurfing? En envis och halvknasig grabb på en gammal köksdörr där ute i havet.
Eller flyget...
Eller järnvägar...

Alla dessa människor borde på sin tid ha blivit läkarundersökta eftersom de gjorde nåt som verkade helknasigt, omöjligt och rentav farligt både för den allmänna moralen och folkshälsan.

Nån som har erfarenheter med tvättmaskiner? Bättre med helautomatik och 1200 varv, tro? Eller en 800-varvare med halvautomatik, för att börja med?

/Georg
:)
 
Kylskåp och extratungt

Gick ikapp den grabben, för ett rejält tag sedan, på väg hem söder om Lund. Han verkade inte helt nöjd med sin packning (sic!). Då var han på väg till Svinösund sa han.... Lyckliga får väl alla vara på sin väg.... Han ville inte ha paus hos mig så han försvann in mot stan, men någon skarvsladd snubblade i varje fall inte jag över! Kanske hade han en stålgasoltub med sig?
Jag hade ett par barndomsvänner som försökte med elvispen som utombordare på roddbåten, skarvsladdaranas längd räckte bara till kryssning utanför badbryggan men när skarvdonet kom i vattnet hände grejor och elcentralen i båthuset-bastun brann upp. Som tur var var den monterad på en relativt billig vägg. Alla: strömlösa grannar, brandkåren, polisen, elektrikern, snickarna, målarn och föräldrarna hade synpunkter på det skedda, närapå samtidigt. Stackars barn....

Go tur

Johan K

PS Får man ta ut centrifugmotvikten, i min Mile väger den nära 40 kg?
[Ändrat av johankse 2003-08-28 kl 07:06]
 
Läste om killen i min gamla lokaltidning... Då hade han precis passerat Grängesberg i södra Dalarna...

/P.D
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.