Vadare nu igen?

Björn borde väl ha råd med två par?

Björn, borde du inte efter försäljningen av segelbåten ha råd med både ett par andasvadare och ett par neoprene?

Peppe
 
Råd och råd?

Goda råd är dyra, sägs det.;)

Hade ett tag tre bilar för olika ändamål.

Men om man läser noga vad jag skrivit tidigare i denna tråd, så framgår det klart att vadarna skall användas "i" vattnet (svinkallt sådant) och inte för långa promenader.

Du skrev Peppe, att det inte är lämpligt att klä på sig för mycket kläder under, just ventilerade vadare, av det skälet att de då inte ventilerar.
En förbaskat bra upplysning.:)

Men man kan ju tänka sig att man ändå väljer gortexbrallor och avsiktligt avstår från ventilationsmöjligheten, genom att köpa ett nummer för stora, för att kunna klä på sig ordentligt under, för kallvattenfiske.
Detta för att som brook sa, smidigt kunna få med sig sina vadare i alla lägen.

Omigen, vatten som inte kräver att jag skall stå nedvadad till midjan, kan jag ju enkelt använda mina vadarstövlar.

Det har ju framgått tidigare i flera trådar, hur mycket fiskeprylar som blir hängande och stående i garderoben.

/Björn
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
antondahlback Vadarbyxor Fiske 0
jonathan.molin Köpråd vadare! Hjälp Fiske 2
europa12 Laga vadare... Fiske 4
dave1 Kinetics vadare? Fiske 0
grodanbolle Fråga vadare? Fiske 2
salmosalar GoreTex eller Neopren-Vadare? Fiske 11
Graip Vadare Fiske 10
JohnnyL Rogen-igen Fiske 10
Staffan Andersson Så var det dags igen.... Fiske 12
Edsbyn Till Pakistan igen Fiske 3
dave1 Vadarskor.. igen! Fiske 2
Nappe HÖ på Åland, igen! Fiske 8
-Patric- Himma igen Fiske 4
Sunray Shadow Äntligen dags igen... Fiske 1

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...