Snön faller

Ähhh...

du är ju för gammal ju, Patric!

Fast det är ju klart, om du ändå är och dyker så kan man ju skopa upp dig direkt in i storgrytan...fast det kanske blir lite väl mycket neoprene och segt kött...;)

/Anders "Le Chef" B
 
Husfriden....

För husfridens skull är det kanske tur att man inte kan utöva (flug)fiskeriet året runt...
Frun är ju inte lika entusiastisk som jag.
Det skulle vara svårt att på egen hand bara "lägga ner" fisket ca.4 månader om året...
(Jag har faktiskt börjat kika lite på pimpel-grejjor och is-borrar, men har inte råd.)
 
Kikpimpla med förtyngda flugor kan vara rätt kul en liten stund - tills man inser att kasttekniken inte direkt ställs på sin spets. Dock ett förträffligt tillfälle att studera fiskens vanor
 
Re: Husfriden....


(Jag har faktiskt börjat kika lite på pimpel-grejjor och is-borrar, men har inte råd.)


Inte råd??!?!?!?!? Du behöver väl inte köpa Hardy-grejer?

Fiskelina: 20 kronor?
Hemmagjort pimpelspö: grenar finns i skogen, två spikar att linda linan runt
Krok: 20 öre?
Egengjort blänke: 2 kronor?

Beta med frysna räkor och ut i regnbågssjön!

Yxa får du låna om du inte har någon. Borr är bara för finlirare. ;-)

Peppe
 
Re: Re: Husfriden....

peppe_malmqvist; sa:

(Jag har faktiskt börjat kika lite på pimpel-grejjor och is-borrar, men har inte råd.)


Inte råd??!?!?!?!? Du behöver väl inte köpa Hardy-grejer?

Fiskelina: 20 kronor?
Hemmagjort pimpelspö: grenar finns i skogen, två spikar att linda linan runt
Krok: 20 öre?
Egengjort blänke: 2 kronor?

Beta med frysna räkor och ut i regnbågssjön!

Yxa får du låna om du inte har någon. Borr är bara för finlirare. ;-)

Peppe



Precis min melodi. Jag korde lange med yxa, det fungerade mycket bra for mina biceps och triceps, sarskilt om isen var 40cm+ och abborrstimmen flyttvilliga. Sedan haller man sig varm ocksa.
Varre blev det nar jag skaffade en isborr. Plotsligt var fisken huggvillig och inte klubbade som lakar, vilket innebar rensning och san skit. For att inte tala om det hopplosa borrskyddet som inte gar att satta fast. Har ni provat att skida i slyskog med en isborr pa tvaren pa ryggan, bara det ar ju nog for att sluta fiska och borja anvanda rosa skjorta.
 
Har att göra!

Binder flugor så klart! Kan man dock inte göra hela vintern.Nä fram med isborren och ge sig ut på rödingisarna."Brasfisket" är redan igång för nästa sommar,så börja planera!!!
 
Inte råd!!!

Ja det var så jag resonerade, det är ju borren som kostar. Så det andra har jag fakiskt råd med det är sant!! :)
Jag får väl snöra på mig skogshuggar sviden och ge mig ut på isen!!
Bra idé!


Eh!? Gör Hardy pimpel-grejjer???
 
Novemberfiske i Medelhavet

Nu i november kommer bläckfisken in nära land: lina och storkrok lángs nâgon pir alternativt snorkel och harpun.

Under min ungdoms vintrar pimplade jag annars öring och röding som sedan frástes upp i römme (i Norge). Mums!

Mvh /Mats
 
Hardy pimpelgrejor

Nej, jag har varit inne pa Hardy's prestigebutik pa Pall Mall har i London i veckan och kunde inte hitta nagra pimpelgrejer. Men en massa annat onodigt har de!

En vadarstav i idegran,teak och hjorthorn for 6500kronor till exempel. Skulle tydligen vara utmarkt for att klubba lake.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...