Rullfäste...

Rullfästen.

Graip; sa:
Tänkte att Rec´s fäste SUFT, kunde vara ett passande alternativ till Struble U-20.
/Björn

Tjena.
För att återgå till rullfästen.....beställ inte bara ett rullfäste utan se till att fästet passar till just din rulle.

Som exempel kan jag nämna att min Loop2-rulle passar skitdåligt på ett av mina fabriksbyggda Sage-spön (Sage RPL+ 690 med Struble), men Loop2-rullen sitter som gjuten i mitt REC AUS-rullfäste ur Classic Serien, som sitter på ett eget byggt Sage VPS 590.

Till VPS 590-klingan skickade Loop ett ”Struble Orginalrullfäste” men det visade sig vara ett äldre Struble som sitter/suttit på gamla RPL-serien och samma visa upprepade sig igen. Fästet passade ej till Loop2-rullen (gick ej upp på rullfoten).

Trist om man inte kollar upp passningen innan man limmar dit delarna.

/ Erik
 
Erik,
hur länge har du haft ditt Rec-fäste, har du hunnit få någon uppfattning om kvaliteten överlag?

Eftersom så gott som samtliga metallflugrullar, har fötter som sitter fast med två små skruvar, är det ju märkligt att det inte tillhandahålls alternativa rullfötter, att växla mellan.

/Björn

Eh, vilket träinlägg valde du?
 
Rullfästen.

Hej.
Detta är 2:a sommaren jag använder spöt. Har inte märkt några nackdelar än och fästet ser ut som då det var nytt.

Eftersom det av Loop skickade Struble-fästet ej passade min Loop-rulle (ironiskt nog eftersom Loop och Sage ”hör ihop”), tog jag med min rulle och gick till en butik på orten och provade mig fram till ett passande (dvs REC AUS) ur deras sortiment. Träslaget gick ej att välja (fanns bara ett REC) utan blev ”Icoco Cocobolo”.

Det kan tilläggas att REC-fästet är smäckrare byggt än det felaktigt skickade Struble-fästet.

/ Erik
 
Skönt att höra

Looprulle, var det och blir det, här också.

Skall kolla och jämföra SUFT med AUS.

Tack Erik.

/Björn
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...