Granska Göran Kropp!!! Besök www.svt.se/mediemagasinet

Hej på Er! Utsidan är ju ett forum som höjt Göran Kropp till skyarna. Nu måste de ta tag på den baksida som dykt upp och kritiskt granska honom och om han är verklig eller en lögnare. Jag skulle föreslå en mycket kritisk artikel. Se http://www.svt.se/mediemagasinet för att se den debatt som dykt upp och alla avslöjanden som visar denne mediekåte person och manipulator som han verkligen är.

Det var på tiden det skedde. Vi är många som stött på hans lögner och mött folk på färd som visar att han ljugit.

Tänk bara en sådan sak som han talar om sig själv i tredje person, som Kroppen, visar ju att han drabbats av storhetsvansinne.

Nu är balongen på väg att spricka.

Tacksam om ni kan kolla http://www.svt.se/mediemagasinet och tryck er fram till TYCK TILL!

Bengt - frilufsare som gillar äkthet och jordnärhet. I dagens hysteriska självälskare finns det synbara undantag. En av dem finns på Utsidan.Besök hans sidor. Och hans hund.
 
Staffan Heimersson var det väl som misslyckades

Att Göran Kropp är intelligent och vet att utnyttja media är ju inget nytt. Mediemagasinet tog bland annat fram att Staffan Heimersson misslyckats totalt i sitt journalistiska uppdrag.

Göran har utnyttjat media, men det är något som de flesta försöker, och färre lyckas med.

Sen har han via media lyckats få en hel del publicitet, något som alltid lockar fram belackare och jantelagare.

mvh Christian
 
bonus

ja göran har verkligen lyckats. han har sålt sin själ och fått göra det han vill göra. problemet är att han fick Staffan heimersson på köpet, som en bonus. och han ska kalla sig journalist! men han fick ju gratis utrustning i alla fall...
 
vad det handlar om är om han talar sanning...

eller inte. Han har ju inte klättrat solo. Han har inte cyklat tillbaka till Sverige. Med mera. Varför då påstå detta?

Det har ingenting med jantelagen att göra.

Att folk är avundsjuka på hans uppmärksamhet, särskilt folk i samma bransch, är ingen nyhet. Men varför tala osanning?

Bengt
 
Inte solo?

Vad menar du med att han inte klättrat solo? Menar du Everest -96 eller i största allmänhet? Syftar du isåfall på att han sista biten fick hjälp att bära sin videokamera? Klassas det verkligen som fusk?
 
när har han sagt att han cyklat tillbaka till Sverige?

I rdaio Stockholm, som hade många intervjuer med honom så sade han att han bla annat åkte tåg på vägen hem. Inget konstigt med det.
 
Skojigt!! och intressant

andersmossing; sa:
Gud förbjude! Har han överdrivet? Kanske till och med ljuget? Måtte himlen rämna!

Kom igen, vi stenar honom. Vem kastar först?

/A

Tänk vad snabbt en debatt om vad någon gjort och inte gjort snabbt tar slut när någon skriver det uppenbara som Anders har gjort.

De källor som åberopas som kritik är alla mediaprodukter där Kropp kan ha blivit felciterad eller missförstådd.

Undantag:

Kropps bok, innehåller en del fel men dessa kommenteras på hans hemsida http://www.kroppaventyr.se

De som faktiskt har pratat med Göran och påstår att han skulle ha ljugit har möjligen ett "case" men de som inte har gjort det kan varken säga bu eller bä.

Och då finns det ett annat talesätt som ansluter till Anders kommentar.

Man ska sopa rent framför egen dörr innan man kritiserar någon annnan.

Jag personligen har ingen uppfsttning om huruvida Göran Kropp är en hyvens kille som aldrig ljuger eller inte för jag har aldrig pratat med honom, men ni som kritiserar honom, varför tystnade ni så fort tex Bengt.

Kom igen, utveckla bakgrunden till din kritik för det du har krivit hittills är bara skitsnack...

Jag har faktiskt en personlig synpunkt oxå:

jag var på föredrag med Kropp och mycket riktigt så pratar han om sig själv i tredje person, Kroppen...
Men jag fick uppfattningen att han gjorde det som en kul typ ordvits...kom igen kroppen nu går vi...

Som sagt ska man kritisera något så får man hala fram lite bakgrund....

/ Niclas
 
Avundens makt?

Tyvärr är det såååå illa med massmedierna, får de inte som de vill så lyser de i bann...........Men för helskotta karlen Kropp har klättrat, cyklat och äventyrat, men han var inte tillräckligt tillmötesgående för "rätt" massmedia.....Fy f-n!

Att han har humor och kallar sig själv Kroppen tas till intäckt för att han är ..........snälla avundsjuka människa gå ut och gå en promenad istället, njut av livet!

Efter på nära håll åsett konfrontationer med media vet jag att de är hemska, bara ute efter lösnummer och skiter fullständigt i ev offer oavsett var det landar..........tyvärr sån är branschen.

Kanske dax att granska granskarna?

Go läsning?

Johan K
[Ändrat av johankse 2001-12-06 kl 10:13]
 
Re: Avundens makt?

johankse; sa:
Kanske dax att granska granskarna?

Go läsning?

Johan K
[Ändrat av johankse 2001-12-06 kl 10:13]

Var det inte det som reportaget i mediemagasinet egentligen handlade om ?
Om Staffan Heimerssons journalistiska oberoende när han rapporterade från expeditionen.

Under min värnplikt hade jag ett befäl som sa att vi skulle följa två regler: 1. Allt jag gör, gör jag för kompaniets bästa. 2. Jag ska kunna ställa upp och prata om det i TV efteråt.
Den andra punkten är något som jag har tagit med mig i min roll som ungdomsledare. Tål det inte granskning så låt bli att göra det.
Har man inget att dölja så har man väl inget emot en granskning, eller?

Frågan om Kropps bedrifter har börjat anta formen av "amerikansk konspirationsteori" och det vore bra om frågetecknen kunde rätas ut.
Göran Kropps bedrifter är sånt som man drömde om som liten och som lockade en ut i skog och mark. Förhoppningsvis finns det fortfarade barn som lockas av äventyr i skog och mark och där kan Göran Kropp verka som en förebild, så vi får väl hoppas att han inte är den "bluff" som vissa vill göra gällande.
/Henke
 
Vad är det som gör det viktigt att bekriga Kropp?

Den som startade denna tråd verkade ha en mycket negativ inställning till Kropp redan innan programmet. Det delar han med flera andra jag pratat med. En gemensam sak tycks vara att dessa tycker han står för långt från vanligt folk, eller inte är jordnära som Bengt beskriver sig själv. Det tror jag spelar större roll än något annat för kritiken mot Kropp.

Kropp har själv beskrivit sig som en ensamvarg som har svårt att fungera i de lägen där grupp går före individ. (Ev felaktigheter i denna mening skall inte tas så allvarligt då det är en fri tolkning av ett snart 5 år gammalt minne.) Det jag såg på svt:s sida från i första hand Tina, var att ingen vill klättra med Kropp längre och att han borde känna sig utstött av detta och att Kropp svek Rafael genom att inte välja att klättra i grupp. Jag tycker mer att det låter som en kritik mot att Kropp inte har funnit sig i grupptryck, än något annat.

Precis som någon svarat innan mig, så är flera av de "lögner" som Kropp påstås ha sagt synnerligen lätta att motbevisas, tex att han påstått att han cyklat hela vägen hem.

Det återstår väl att se om Klätterförbundet väljer att tro på Göran eller Rafael. Med tanke på vad jag har skrivit ovan, så väljer jag tills dess att anse att Kropp inte farit med osanning.
 
Granska granskarna

Henrik mfl!

Har någon av de som ställde upp i mediamagasinet tjänat ekonomiskt på att booma upp respepektive förlorat på Kropp?
Uppenbart är att Heimersson tjänat, upplevelser och pengar, tämligen uppenbart är också att Kropps förre PR-konsult förlorat en inkomstkälla............
Att Göran Kropp är osvensk, ingen laglirare, ensamvarg mm är ganska uppenbart. Men det förtar inte hans prestationer! Han har tillock med rätt att vara osympatisk!
Huruvida hans spökskrivare varit slarvigare än andras spökskrivare kan väl vara hipp som happ, det förekommer grava fel nuförtiden t o m i faktaböcker........Men jag har inte sett att någon härpå forumet försöker för den skull rycka hedera och ära av de hyvens och sympatiska författarna!
Givetvis är det rätt att hoppa på Heimersson som enligt Kropps informationsblad var informatör och som själv säger sig vara journalist i Mt Everestfallet, men häng inte Kropp för det! Häng ut den som det handlar om, Heimersson, om det nu är så!
Att ta sig fram med trampkraft genom veterligen tämligen besvärliga delar av världen, även om dett förekom småfusk såsom färjor, verkstäder och suppert längs vägen....är bara det en prestation, att han släpade upp sin utrustning själv, att han småfuskade med att äta andras mat, i väntan på väder, att någon filmade honom, men ge er, han gick upp....


Men här i ankdammen tycks avunden härska med jantelagen som norm.........Illa!

Gå ut och gläd er åt att nu kommer vinterisararna........

Go dag

Johan K

PS Granska granskarna och deras motiv!
Kan vi få en namn och adresslista på granskarna?
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...